Trimiterea emailurilor este una dintre cele mai importante aspecte ale email marketingului. Multi oameni se pare ca intampina probleme cu livrarea emailurilor si nici macar nu sunt constienti de acest lucru. In acest articol vei invata daca ai probleme cu livrarea emailurilor si cum sa le rezolvi.

Cand a fost ultima data cand ti-ai verificat folderul de spam?

Citeste mai jos

Daca vei intra la spam, cu siguranta vei vedea o multime de emailuri ale unor branduri cu rezonanta, care te vor surprinde. Multe dintre aceste emailuri sunt cele pe care ti le doresti in inboxul tau, nu in casuta de spam.

Daca esti un retailer online, expresia email spam poate fi diferita de Gmail, Outlook sau Yahoo. Asta pentru ca, in ciuda tuturor valorilor pe care le pui intr-un email, ai o rata de deschidere foarte mica (pentru ca emailurile tale intra in folderul spam).

Cel mai grav scenariu este atunci cand…

Livrarea emailurilor tale poate fi vatamata

Daca emailurile tale ajung in folderul spam, inseamna ca lista ta de abonati nu se afla in cele mai bune conditii. Acest lucru este unul foarte serios cand vine vorba de reputatia ta. Poti fi catalogat ca spammer si poti fi blocat de catre ESP (email service provider).

email-deliverability-benchmark-report

                                                         Return Path’s 2017 deliverability benchmark report

Cele mai importante doua motive pentru care emailurile tale ajung in spam sau sunt blocate sunt:

  1. rata mica de deschidere
  2. continutul spam

#1. Rata mica de deschidere

Daca detii o multime de abonati inactivi in lista ta de email, esti intr-o mare problema.

Abonatii inactivi cresc costul mentinerii unei liste, iti dau peste cap numarul abonatilor si cel mai rau, iti reduc rata deschiderii.

Faptul ca ai o rata de deschidere mica, trimite un semnal de alarma catre ESP, ca oamenii nu sunt interesati de continutul tau si ca ii spamezi. Cu timpul, vei avea mari probleme cu livrarea.

Ce este rata de deschidere mica?

Depide de industria in care activezi. Pentru ecommerce, media deschiderii este de 16,75%. Daca ai o deschidere mai mica de 15%, ar trebui sa iti pui intrebari.

Iata ce trebuie sa faci daca ai o rata mica de deschidere:

Imbunatateste-ti lista curenta de abonati

Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa scapi de abonatii inactivi. Acestia sunt abonatii care nu au deschis niciun email de la tine in ultimele 3-4 luni. Poate fi o decizie greu de luat, dar ai incredere – este pentru binele tau. Abonatii inactivi iti pot diminua si strica statisticile, pot creste costul mentinerii listei curente si cel mai important, iti pot ingreuna livrarea.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing Online

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Inainte de a scapa de abonatii inactivi, ar fi bine sa le oferi o ultima sansa de a interactiona cu tine. Trimite-le 2 sau 3 emailuri de interactiune si aminteste-le ca vor fi stersi din lista, daca nu actioneaza. Poti sa trimiti aceste emailuri odata cu campaniile tale regulate. Trebuie sa te astepti la o renuntare dramatica a unor abonati. Asta pentru ca foarte putini dintre abonatii tai inactivi se vor transforma in abonati activi. Daca detii 90,000 de abonati inactivi, doar 9,000 vor actiona in consecinta, iar acest lucru nu inseamna decat 10 procente.

Creeaza o lista curata de emailuri

Citeste si:  Comertul electronic sau e-commerce

Cea mai mare greseala in email marketing pe care oamenii continua sa o faca este dezvoltarea unei liste de emailuri cu orice pret, chiar si acela de a insela oamenii sa opteze si sa cumpere/ sa inchirieze liste ale altor persoane. Utilizand concursuri social media, care ofera premiuri valoroase in schimbul abonarii, nu este tocmai o idee buna de colectare a emailurilor, deoarece multi dintre oameni sunt mai interesati sa castige premiul, decat sa puna valoare pe contentul tau.

Cea mai buna solutie de a-ti construi o lista de emailuri sanatoasa este oferirea formularelor opt-in si prin ferestrele pop-up, cu mesaje clare despre ceea ce oamenii vor primi in mod regulat de la tine. Giveaway-urile sunt o solutie excelenta, dar trebuie sa fii atent sa atragi oamenii cei mai potriviti. Apeland la multe giveaway-uri gratuite, vei atrage doar oamenii carora nu le pasa de brantul tau, ci participa doar pentru ca se ofera ceva gratis. Multi dintre ei nici macar nu isi permit produsele tale.

In general, giveaway-urile sunt potrivite numai atunci cand acestia au incercat produsele tale. Un Ebook despre tehnici si sfaturi legate de SEO pot aduce unei companii multi abonati, insa vor scadea calitatea listei tale.

Pentru a sti ce fel de concursuri sunt potrivite pentru audienta ta, trebuie sa o cunosti mai intai. Identifica informatiile demografice (varsta, sex, sursa de venit, etc.) si caracteristici psihografice (temeri, placeri, hobby-uri, personalitati, etc.) si incearca sa ii ajuti in atingerea scopurilor lor.

Afla ce isi doresc cu adevarat, pozitioneaza-ti produsele ca un ajutor in atingerea scopurilor si ofera-le mostre, sub forma de cadouri. Daca oferi produse de ingrijire a pielii, nu este necesar sa le oferi cupoane sau discounturi. Un ghid complet al pielii perfecte (dorinta ideala a consumatorului tau) va face diferenta. Convinge oamenii ca, facand parte din lista ta, sunt mai aproape de a avea pielea mult visata.

O alta metoda de a-ti creste lista de emailuri este sa primesti ajutor de la oamenii care detin liste bogate in abonati. Multi marketeri care lucreaza pe cont propriu vor fi bucurosi sa te mentioneze sau sa te recomande in listele lor, in schimbul unui lucru pe care trebuie sa il faci pentru ei. Cu alte cuvinte, poti stabili parteneriate cu oameni care detin liste bogate de contacte, pentru a profita de avantaje.

Gaseste un exemplu de newsletter din industrie, studiaza tipul de continut care apare frecvent pe lista, trimite proprietarului un email si cere-i sa te mentioneze pe tine sau continutul tau in viitoarele emailuri.

Imbunatateste-ti continutul

Trebuie sa eviti sa te asociezi cu un continut plictisitor. Odata ce esti considerat neinteresant, nimeni nu iti va deschide emailurile. Sunt multe motive prin care poti fi catalogat ca plictisitor:

  • Nu te pozitionezi ca solutie pentru problemele oamenilor;
  • Nu esti indeajuns de unic, iar oamenii nu au un motiv adevarat sa astepte cu nerabdare un email de la tine, pentru ca deja consuma acelasi continut din alta parte.
  • Nu ii distrezi de ajuns. Cea mai buna solutie de a livra contentul abonatilor tai este sa faci ,,infotainment”, o combinatie intre information si entertainment. Asta inseamna ca trebuie sa gasesti o metoda prin care sa-i tii alaturi de tine, livrand pe langa informatiile esentiale si continutul promotional.

Continutul emailurilor tale este atat de important, incat unele companii angajeaza oameni specializati care pot face reseach in piata si scrie continut calitativ.

Citeste partea a doua a articolului chiar aici.