Pentru o companie este foarte important sa stabileasca viziunea, misiunea si valorile dupa care functioneaza. Reprezinta un factor decisiv in directia strategica pe care o abordeaza. Fara fundamentele individuale ale unor valori puternice, ilustrate de o viziune dirijata de o misiune, organizatia nu va deveni de succes.

Ce reprezinta misiunea, viziunea si valorile unei firme?

Visiunea

Viziunea reprezinta o declaratie a obiectivului principal al companiei. Cum compania ta va schimba lumea? Este ceea ce o companie isi doreste sa implineasca pe termen lung. Conceptul defineste zona ideala catre care o organizatie tinde sa se dezvolte. Este o scurta descriere a aspiratiilor unei organizatii si a impactului mai puternic pe care aceasta intentioneaza sa-l creeze. Acesta serveste ca obiectiv orientativ si sta la baza procesului decizional intern al companiei. In principal, determina directia strategica dorita de catre companie.

Citeste mai jos

Exemplu: Microsoft – Un computer pe fiecare birou si in fiecare casa.

Misiunea

Misiunea unei companii se axeaza mai mult pe actiuni si pe scopul pe care organizatia il serveste publicului. Aceasta include adesea si o descriere generala a companiei si a obiectivelor ei. Misiunea urmareste “ce?”, “cine?” si “de ce?” o companie are un produs sau presteaza un anume serviciu. Explica motivul existentei companiei si perspectivele acesteia pentru public.

Exemplu: Tesla – Accelerarea tranzitiei mondiale catre energia sustenabila.

Valori

Valorile sunt principiile si credintele dupa care un brand se ghideaza si in care crede. Sunt convingerile fundamentale pe care se bazeaza compania si comportamentul acesteia. Aceste principii pe care le urmeaza trebuie sa fie ferme si de neclintit. Cu ajutorul lor, este castigata increderea publicului si in jurul lor se formeaza cultura organizationala. Sunt un ghid in ceea ce priveste modul in care o companie functioneaza.

Citeste si:  Mediul de lucru potrivit - elemente cheie

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Exemplu: Facebook – Focus pe impact. Fii deschis. Fii indraznet. Construieste valoare sociala. Misca-te repede.

De ce sa stabilesti misunea, viziunea si valorile firmei tale?

Misiunea, viziunea si valorile unei firme servesc ca un ghid pentru crearea obiectivelor intr-o organizatie. Au un rol important pentru ca determina directia strategica a companiei, se focuseaza pe viitorul acesteia si formuleaza un sablon pentru luarea deciziilor. In plus, prin stabilirea clara a viziuni, misiunii si valorilor companiei tale, facilitezi evolutia, productivitatea si dezvoltarea acesteia.