In ultima vreme, social media a ajuns in situatia de a fi extrem de importanta pentru promovarea activitatilor comerciale ale unor companii. Expertii sunt de parere ca multi dintre clientii unei firme sunt mai dispusi sa foloseasca canalele social media cu scopul de a aduce aprecieri asupra unui produs sau serviciu decat de a face o reclama pentru un eveniment cu conotatii negative.

Intractive Intelligence Group Inc., o companie specializata in solutii integrate pentru comunicatii de business, estimeaza in cadrul unui studiu derulat recent ca circa 3 din 10 clienti folosesc social media pentru a interactiona cu companiile. Specialistii sustin ca numai 30% dintre consumatori utilizeaza acest canal de comunicare ca serviciu pentru clienti, acestia fiind mai degraba interesati de campaniile de reduceri care sunt oferite pentru diverse produse.

Citeste mai jos

Cercetarea mai arata faptul ca in ultima perioada, firmele si clientii acestora interactioneaza tot mai mult prin intermediul social media. Studiul a indicat preferinta consumatorilor de a aduce mai degraba laude pentru un serviciu sau produs bun, si nu de a reclama o experienta neplacuta.

In clipa cand un client posteaza comentarii cu conotatii negative asupra unei experiente mai putin placute cu un produs sau serviciu, managerii firmelor care acorda atentie social media incearca sa solutioneze problema, pentru ca stiu ca acest aspect poate avea un impact semnificativ asupra afacerii in sine, sustin specialistii. Datele arata ca 6 din 10 dintre consumatorii care folosesc social media pentru a interactiona cu companiile cauta reduceri, iar 55% dintre acestia vizeaza realizarea de cumparaturi on-line.

Totusi, circa 30 % dintre firme folosesc acest canal pentru a oferi servicii de suport clientilor. Estimarile indica faptul ca in 2015, numarul companiilor se va majora cu aproape 15 procente, mai ales daca tinem cont de faptul ca popularitatea retelelor de socializare s-a majorat constant.

Citeste si:  Practici dovedite pentru a-ti creste prezenta in social media

Canalele de social media sunt preferate de circa 45% dintre clientii care au varsta sub 24 de ani

Cercetarea arata faptul ca membrii departamentului de marketing al unei companii demareaza aceste interactiuni prin monitorizarea activitatilor din cadrul retelelor de socializare, precum si prin filtrarea adecvata a raspunsurilor, dar si transferul catre cei care sunt abilitati sa raspunda.

S-a mai constatat ca circa 4 din 10 tineri si-au manifestat preferinta pentru a interactiona cu o firma prin intermediul social media. De pilda, canalele de social media sunt preferate de circa 45% dintre consumatorii care au sub 24 de ani, precum si de 5 din 10 dintre cei care au varsta situata intre 25 si 34 de ani.

Odata cu inaintarea in varsta se diminueaza in mod constant si atractivitatea pentru acest canal de interactiune, mai indica sondajul realizat de Interactive Intelligence, Global Customer Service Experience Survey. Opinia expertilor este aceea ca firmele trebuie sa se adapteze si sa ofere consumatorilor servicii si produse prin intermediul canalelor de socializare pe care acestia le folosesc in mod frecvent.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing Online

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Exista mai multe tipuri de instrumente pentru monitorizarea interactiunilor din social media, iar acestea furnizeaza analize care ofera un suport eficient firmelor, asa incat sefii sa inteleaga mecanismul prin care isi pot atinge target-ul propus pentru viitor.

Conform informatiilor unui studiu recent ce vizeaza folosirea social media, circa 9 din 10 dintre utilizatorii de Internet europeni acceseaza retelele de socializare zilnic. In plus, peste 45% si-au exprimat parerea despre produsele unei firme cu ajutorul comentariilor de pe retelele de socializare.

 

Mihai Matei