In lumea afacerilor este foarte posibil ca la un moment dat sa ajungi in situatia de a purta o negociere intr-o tara straina, aflata la mare departare fata de locul unde traiesti, caracterizata de traditii si cutume care te pot pune in incurcatura in cazul in care nu le cunosti prea bine. Deseori, succesul depinde de niste amanunte marunte pe care ar trebui sa le tratezi cu maxima seriozitate.

Este posibil sa ajungi in Spania si sa fii nevoit sa negociezi o afacere, asa ca este important sa cunosti cat de cat limba si cultura iberica, insa trebuie spus ca acest lucru nu este deloc suficient, scrie Business Insider. Trebuie sa te pregatesti si sa afli cat mai multe date despre cultura poporului respectiv, sa stii cum se poarta modelele de comunicare acolo, ca sa poti avea succes in cazul in care ti-ai propus un parteneriat sau un contract de afaceri.

Citeste mai jos

Potrivit afirmatiilor unui celebru lingvist, in intreaga lume exista adevarate diagrame realizate in functie de trasaturile unor populatii europene. Expertul din Marea Britanie, Richard D. Lewis, a reusit sa surprinda anumite modele de comunicare, dar si diferite stiluri de conducere in lucrarea sa „Cand culturile se ciocnesc”. Aceasta carte a fost vanduta in mai multe milioane de exemplare pe tot Globul, fiind considerata un adevarat exemplu de comunicare interculturala.

Potrivit specialistului britanic, in cazul in care ne concentram asupra radacinilor culturale ale unui comportament national, in societate si in afaceri, vom fi capabili sa surprindem foarte exact cum vor reactiona partenerii de dialog la ideile noastre de business si vom avea parte de succes.

„O cunoastere minima a trasaturilor de baza ale altor culturi va minimiza aparitia unor surprize neplacute si ne va da voie sa negociem cu succes cu nationalitati cu care poate am avut ceva probleme inainte”, ne atrage atentia expertul lingvist.

Elvetienii sunt buni negociatori, iar finlandezii apreciaza concizia in exprimare!

Citeste si:  Cum se folosesc marile firme de mirosul unui produs sa atraga mai multi clienti

Business Insider scrie ca specialistul, care vorbeste zece limbi straine, a afirmat ca exista niste lucruri comune oamenilor dintr-o anumita tara. De pilda, in cazul in care te vei intalni cu un american, este necesar sa fii sincer inca de la inceput, sa eviti timpii morti si chiar sa faci concesii, daca este nevoie.

Potrivit lui Lewis, canadienii, de pilda, chiar daca sunt destul de directi, au tendinta de a fi mai precauti si mai inclinati catre armonie. „Englezii prefera sa evite confruntarile intr-un stil plin de umor, care poate fi foarte ineficient la un moment dat. Germanii se bazeaza pe constructii logice, dar tind sa argumenteze tot timpul despre avantajele sau dezavantajele afacerii, cu consecinte in privinta rapiditatii luarii deciziilor”, ne anunta expertul.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

In Spania si Italia, doua state mediteraneene, locuitorii apreciaza ca limba este un instrument de elocventa, astfel incat, in cadrul unei discutii, acestia vor incerca sa fie cat mai expresivi, vor cobori tonul sau vor stopa anumite afirmatii numai pentru a obtine expresivitate.

Locuitorii tarilor nordice sunt mai rigizi, avand deja anumite opinii clare despre diferite subiecte, insa totusi, discutiile cu acestia sunt deseori foarte placute. „Celor din Suedia le plac discutiile mai ample, finlandezii apreciaza concizia, iar norvegienii se incadreaza undeva intre acestia. Elvetienii sunt negociatori foarte buni, fara sa fie agresivi, asa ca transmit partenerilor incredere in calitatea serviciilor lor”, spune lingvistul.

Richard D. Lewis este creatorul mai multor scoli lingvistice din Asia, Portugalia si Finlanda, iar organizatia pe care o conduce furnizeaza cursuri de comunicare interculturala pentru firme de top, ca Unilever sau gigantul auto BMW.

Mihai Matei