In marketing si publicitate, brief-ul este un element vital, dar, din pacate, multi clienti nu stiu ce este, cum se foloseste, de ce este important si nu ii acorda atentia cuvenita. Astfel, iata datele pe care trebuie sa le stii despre un brief de creatie.

Brief-ul se traduce ca un rezumat, astfel, este un document cu nota informativa, pe care clientul unei agentii de publicitate il furnizeaza acesteia. Continutul acestuia trebuie sa cuprinda datele esentiale despre produsul sau serviciul ce se doreste a fi promovat. Informatiile trebuie sa fie concise, dar clare, bine documentate si atent redactate.

Citeste mai jos

Cercetarea este o etapa esentiala in munca de realizare a brief-ului, intrucat sunt necesare date corecte si exacte referitoare la produs/serviciu, public tinta si concurenta. Totodata, trebuie sa tii cont de faptul ca acest document trebuie sa porneasca de la o strategie de marketing, ce urmeaza sa fie derivata in strategia creativa. Astfel, trebuie sa fie atinsa o pozitionare cat mai clara si delimitata.

Structura brief-ului nu este una exacta, in schimb, putem enumera o serie de elemente care nu pot sa lipseasca din el.

  • Produsul de promovat

Aici  trebuie incluse informatii despre produsul ce urmeaza a fi promovat, cat si despre compania care il produce. In functie de nivelul in care publicul este familiarizat si cunoaste brandul, informatiile pot fi mai dezvoltate sau mai succint prezentate.

Totodata, este foarte important ca, in cazul in care produsul a mai fost promovat, sa se tina cont de strategia folosita. De aceeasi idee trebuie sa se tina cont chiar si daca firma producatoare a mai promovat alte produse/servicii.

  • Descrierea produsului/serviciului promovat

Daca la etapa de mai sus au fost furnizate informatii mai generale despre produsul sau serviciul ce va fi promovat, aici vor fi cuprinse detaliile sale. Trebuie atinse doua nivele: beneficii rationale si emotionale. Aspectele precizate aici vor sta la baza strategiei creative, intrucat ele vor contura ideea principala de promovare.

  • Obiectivele campaniei
Citeste si:  Marketing neconventional

Obiectivele campaniei pot fi de foarte multe feluri: de constientizare, de informare, de cresterea notorietatii, de cresterea vanzarilor etc. Clientul trebuie sa precizeze foarte clar ce isi doreste sa obtina in urma campaniei de promovare. Obiectivele trebuie sa fie specifice si masurabile, altfel, agentia de publicitate/marketing nu stii unde si cum sa se pozitioneze.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Publicul tinta

Cei care vor gandi si aplica strategia  de promovare trebuie sa stie exact cui sa se adreseze. Informatiile de aici trebuie sa includa date demografice si geografice ale publicului tinta, dar si un mic profic psihologic al persoanelor vizate de campanie. Totodata, este strict necesar sa se specifice tonul pe care campania il va avea, in functie de oamenii vizati de ea.

  • Ce va oferi propriu-zis agentia

Clientul trebuie sa specifice exact ceea ce isi doreste: bannere, pliante, site, aplicatii mobile etc. Astfel, oamenii de marketing si publicitate vor stii exact cum sa integreze aceste elemente intr-un unitar al campaniei.

  • Repere temporale si buget

Foarte important este sa se stabileasca de comun acord deadline-uri si bugetul pe care clientul il pune la dispozitia agentiei. Astfel, se evita o serie de neintelegeri care pot aparea pe parcursul implementarii campaniei.

 

Autor: Claudia Caraba