Eficienta unui manager se masoara atat pe baza rezultatelor sale (lucru pe care il stie toata lumea), cat si pe baza nivelului de calificare pe care l-a atins si implementat in obtinerea respectivelor rezultate. In plus, se ia in calcul si modul in care managerul se comporta in utilizarea cunostintelor si aptitudinilor (capacitatii) sale.

In fisele de evaluare din unele companii au aparut diferite competente care pot conduce la ideea de eficienta manageriala. Dintre acestea, le enumeram pe cele mai importante:

Citeste mai jos

  • Orientarea spre rezultate. Managerii trebuie sa stie sa stabileasca obiective si sa incerce in mod constant sa le atinga.
  • Intelegerea business-ului. Orice manager trebuie sa stie pana la cel mai mic detaliu afacerea pe care o reprezinta, pentru a putea idenfica si profita de orice oportunitate de dezvoltare.
  • Calitatile comunicationale sunt strict necesare in acest domeniu si aici ne referim si la abilitatile de negociere sau de convingere/
  • Concentrarea pe client. Un manager trebuie sa stie sa se concentreze pe clienti si pe nevoile si asteptarile acestora.
  • Dorinta de a-I ajuta pe altii sa se dezvolte. Chiar daca pare o atitudine specifica liderului, si un manager trebuie sa ii ajute pe cei din jurul lui sa se dezvolte, fiind constient ca doar asa poate dezvolta afacerea.
  • Managerii trebuie sa aiba o mare capacitate adaptiva, plus ca trebuie sa stie cum sa actioneze in situatii diferite.
  • Capacitatea de a planifica si de a organiza diferite lucruri si idei este foarte importanta pentru orice manager. De asemenea, doar asa acesta va reusi sa conduca o companie, un departament, un proiect etc spre cea mai buna si eficienta directie.
  • Rezolvarea problemelor. Aceasta capacitate include analiza situatiilor, diagnosticarea lor, idedntificarea solutiilor si alegerea, pe baza unei serii ample de rationamente, celei mai bune si eficiente.
Citeste si:  Bunele maniere ale unui lider - Din categoria "ASA NU"

Dezvoltarea eficientei manageriale trebuie, astfel, sa fie canalizata pe competentele mai sus enumerate, iar cea mai buna persoana care te poate ajuta sa fii un manager mai bun esti chiar tu. Experienta te invata cel mai bine.

Autor: Claudia Caraba