Responsabilitatea sociala corporativa (Corporative Social Resposability – CSR) este reprezentata de totalul actiunilor si practicilor prin care o companie se implica in viata societatii, cu scopul de a construi un impact pozitiv al activitatii sale si de a contribui la dezvoltarea respectivei societati. Altfel spus, o companie care este profitabila din punct de vedere financiar, poate fi daunatoare atat angajatilor ei, cat si comunitatii sau mediului inconjurator. Aici intervine notiunea de CSR: implicarea in comunitate si societate ajunge sa fie un element de diferentiere important, intrucat clientii si potentialii clienti reactioneaza imediat la factorii care ajuta dezvoltarea acestora.

Pentru a ghida companiile in implementarea tehnicilor de responsabilitate sociala, Uniunea Europeana a elaborat o serie de principii care vizeaza, o data, dimensiunea interna – relatiile cu angajatii – si, a doua oara, dimensiunea externa – relatia cu toti stakeholderii lor.

Citeste mai jos

Astfel, in ceea ce priveste dimensiunea interna, companiile au resposabilitatea de a asigura imbunatatirea calitatatii vietii angajatilor la locul de munca, dar si in afara lui, de a asigura un mediu de muca sigur si sanatos, de a aborda restructurarile in caz de criza, tinand cont de interesele tuturor partilor implicate si de a minimiza impactul activitatilor pe care le intreprind asupra mediului inconjurator.

In ceea ce priveste dimensiunea externa, companiile trebuie sa sprijine dezvoltarea comunitatilor in care activeaza si a sistemelor economice locale, sa respecte drepturile omului si sa activeze in protejarea mediului inconjurator la nivel global, totodata incurajand acest tip de actiuni.

Programele de CSR pe care o companie le poate desfasura pot fi intreprinse atat la nivel de promovare a unei cauze, cat si la nivel de actiune propriu-zisa. Domeniile acestor programe variaza de la educatie, sanatate si categorii sociale defavorizate, pana la mediul inconjurator si comunitate la nivel general.

Citeste si:  Avantajele calatoriilor – partea II

In Romania, conceptul este relativ nou si este mai mult pus in practica de companiile multinationale care au preluat politicile din afara. Cu toate acestea, responsabilitatea sociala a inceput sa ia amploare si la noi si este un domeniu in plina dezvoltare.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management PR si Comunicare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Din pacate, ceea ce nu inteleg companiile mici este ca si ele ar trebui sa se implice in viata comunitatii in care activeaza. Cum? E simplu. Spre exemplu, magazinul alimentar de cartier de la coltul blocului ar putea sa construiasca un mic parc de joaca pentru copii in gradinita din fata lui. Sau magazinul de haine ar putea sa doneze cate 3 lei de la fiecare produs achizitionat catre orfelinatul de pe strada. Modalitatile de implicare in comunitate sunt nenumarate, ceea ce trebuie tu sa stii, ca mic sau mare antreprenor, este faptul ca oamenii sunt mult mai receptivi cand vine vorba sa sprijine o cauza cu care se identifica.