Din ce in ce mai multi patroni isi trateaza angajatii ca pe niste simpli roboti care trebuie sa aduca profit companiei. Nu le baga in seama ideile si, mai mult, le taie din bonusuri, din salarii, sau chiar ii concediaza. De frica sa nu isi piarda locul de munca, multi angajati cu un foarte mare potential renunta la incercarea de a-si exprima noile idei sau de a spune sefilor lor ca au gresit undeva.

Ca lider de succes, ai nevoie de o atmosfera in care oamenii care lucreaza pentru compania ta sa se simta liberi si chiar incurajati sa isi exprime ideile inovatoare. Strangerea de informatii de la oamenii este cruciala pentru dezvoltarea afacerii, asa ca trebuie sa sustii pe cat posibil comunicarea din organiazatie.

In primul rand, asigura-te ca si sefii diverselor departamente inteleg aceasta politica. Chiar daca tu esti deschis si intelegator, exista angajati care considera seful direct un intermediar. In aceste conditii, si acesta trebuie sa incurajeze deschiderea tuturor canalelor de comunicare in ambele sensuri ale ierarhiei.

Fa in asa fel incat sa primesti un feedback sincer de la angajati. Creeaza o atmosfera in care acestia sa nu se simta amenintati daca iti ofera o opinie sincera, dar negativa. Trebuie sa fii constient de faptul ca sunt anumite greseli pe care doar categoria cea mai de jos le observa. Poti planifica diverse intalniri cu toti angajatii pentru a discuta problemele firmei, poti cere feedback prin e-mail sau prin scrisori (semnate sau anonime).



Un alt lucru important pentru a-ti determina angajatii sa vina cu idei noi, este, ca la momentul implementarii uneia dintre ele, sa recunosti meritul celui care a gandit-o. De asemenea, il poti premia cu un bonus sau un cadou pentru ceea ce a realizat. Astfel, si ceilalti se vor simti motivati si vor incerca sa inoveze.

Daca vei reusi sa faci acest lucru, vei observa ca eficienta afacerii tale va creste, chiar cu resurse mai putine.