In SUA, imediat dupa ce a utilizat o fotografie care se afla sub protectia drepturilor de autor, o firma a trebuit sa achite recent cateva zeci de mii de dolari ca despagubire, desi imaginea respectiva nu afisa niciun fel de avertisment legat de legea privind copyright-ul.

Potrivit Business Insider, in SUA, etichetarea produselor cu un numar de patent care nu corespunde cu specificatiile modelului, poate cauza amenzi usturatoare pentru producatori. In cazul multor antreprenori, o singura eroare referitoare la drepturile de proprietate intelectuala poate fi foarte nociva pentru business. Si totusi, care sunt miturile legate de drepturile de autor?

Citeste mai jos

Se spune ca firmele detin in mod firesc toate proprietatile intelectuale ale angajatilor. De aceea, multi oameni de afaceri presupun ca in clipa cand vor angaja un om nou, vor detine dreptul deplin asupra muncii acestuia, prestate in cadrul firmei. Expertii ne anunta ca totusi, in cazul in care respectivul contract nu stipuleaza in mod clar ca firma detine dreptul asupra proprietatii intelectuale generate de angajat, exista unele limite legale.

Un alt mit este cel referitor la faptul ca un anumit patent garanteaza protectie globala. Trebuie spus ca in SUA, obtinerea unui patent din partea Biroului de Patente ofera protectie numai in interiorul tarii. De aceea, antreprenorii care doresc sa aiba afaceri in afara Statelor Unite ar trebui sa ceara cate un patent in fiecare tara in care vor sa activeze si sa se conformeze legilor de acolo.

Trebuie sa stiti ca multi escroci profita de dorinta antreprenorilor de a proteja proprietatea intelectuala. Potrivit Business Insider, printre cele mai utilizate inselatorii se afla emailurile in care o firma este anuntata ca trebuie sa plateasca o taxa pentru a-si proteja marca sau domeniul web. Email-urile sunt realizate astfel incat sa induca ideea ca provin de la companii respectabile si unii antreprenori achita asemenea taxe fictive, fara sa realizeze ca au fost inselati de fapt.

Citeste si:  Cum sa faci un plan de afaceri

Protectia secretelor unei corporatii poate fi acceptata cu greu in justitie!

In mod traditional, orice munca creativa care nu prezinta simbolul copyright-ului poate fi folosita in mod gratuit. Totusi, legea s-a modificat, asa incat unele materiale care au drept de autor pot fi protejate cu sau fara afisarea literei „C”.

Business Insider arata ca multi oameni de afaceri apreciaza ca ceea ce este postat pe internet, este de fapt gratuit. Specialistii sustin ca antreprenorii ar trebui sa presupuna ca respectivul material de pe internet se afla sub incidenta copyright-ului si sa solicite in acest sens permisiunea utilizarii. De asemenea, unii dintre antreprenori considera in mod eronat ca orice date care nu sunt acoperite de incidenta copyright-ului pot fi protejate, sub incidenta „secretului de companie”.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Cu toate acestea, protectia secretelor unei corporatii poate fi acceptata cu greu in justitie, iar companiile trebuie sa vina cu argumente solide, precum ca aceasta informatie furnizeaza firmei un avantaj competitiv prin faptul ca este necunoscuta sau compania a adoptat metode rezonabile pentru a proteja datele mentionate.

In plus, se mai poate argumenta la un eventual proces in justitie ca acea informatie nu este cunoscuta publicului si nici competitorilor de pe piata si poate cauza mari dezavantaje corporatiei in cauza.

Business Insider mai arata ca unii antreprenori utilizeaza in mod eronat etichetarea proprietatii intelectuale, facand excese. Erorile pot cauza etichetarea generica a unui produs sau serviciu, ceea ce nu ii asigura insa nicio protectie a marcii, precum s-au petrecut lucrurile in trecut cu aspirina sau cu termosul.

 Iti doresti servicii de Copywriting si Content Writing pentru compania ta? Contacteaza-ne!

Mihai Matei