Nu este nici un secret faptul ca proiectele sunt principala sursa monetara in afaceri. Fiecare proiect este, de cele mai multe ori, o afacere in sine asadar vine la pachet cu un deadline care trebuie respectat. Cea mai buna strategie este sa alocam mai mult timp decat consideram ca este necesar insa, ca si noi, clientul poate sa fie grabit si sa impuna un termen final foarte rapid si batut in cuie. Un manager care isi cunoaste echipa stie ca, uneori, timpul impus nu este suficient, asadar se axeaza pe eficientizarea timpului. 

„Conform „Project Management Institute” (PMI) cel mai bun mod de eficientizare a timpului in afaceri

vine cu o structura aproximativ matematica.

Citeste mai jos

Putem sa confundam usor urgenta si nevoia de a ne misca repede cu haoticul, acest lucru se datoreaza in mare parte faptului ca nu alocam minim cateva ore la inceputul proiectului pentru a il evalua. Un bun manager isi cunoaste echipa si poate aproxima daca aceasta isi poate rezolva sarcinile in timpul alocat sau nu. Stie ca a incerca sa grabeasca echipa poate fi o decizie cel putin proasta pentru ca fie sarcinile nu vor fi rezolvate cum trebuie, fie e posibil sa ramana in urma cu proiectul in sine.  Cel mai bun mod de a evita aceste probleme este sa luam proiectul in sine si sa il divizam in pasi mici. Un proiect mare este mai usor de dus la sfarsit daca structurat in puncte si subpuncte.

Elaborarea planului proiectului:

  1. Definirea obiectivelor si a activitatilor din cadrul proiectului
  2.  Divizarea si insiruirea activitatilor
  3. Estimarea resurselor
  4. Estimarea timpului activitatilor
  5. Intocmirea unui program ce specifica sarcinile si ordinea rezolvarii lor.
  6.  Distribuirea sarcinilor
  7. Evidenta respectarii programului de activitati.
Citeste si:  Leadership eficient SAU ce trebuie sa faca liderii

Acest tip de plan ajuta  la prioritizarea activitatilor si eficientizarea timpului de rezolvare a sarcinilor prin evidentierea, in sistem de analogie, a obiectivelor si a timpului necesar rezolvarii lor. Fiecare  punct si subpunct sunt alese in sistem ierarhic, in functie de prioritati, si ajuta la  o estimare a timpului, resurselor- atat umane cat si financiare.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Principalul scop al acestui mod de desfacere a proiectelor mari in pasi simpli este sa evite aducerea echipei in  situatii limita, expunerea angajatilor sau a managerilor la factori ce pot incetini progresul proiectului sau la un feeback negativ din partea clientului.