Oricine viseaza sa conduca propria afacere si sa nu fie nevoit sa respecte programul si cerintele impuse de la un alt angajator. Atingerea acestui scop nu este imposibila, chiar destul de simpla uneori, insa reala problema se naste abia atunci survin diverse crize pe piata financiara, iar mentinerea afacerii pe linia de plutire devine o misiune foarte dificila.

Rabdarea si existenta unui plan consitent care sa fie realizat pe lunga durata sunt atributele cu care orice lider ar trebui sa inceapa. Focusarea pe aceeasi idee tinta cu care s-a pornit poate fi uneori un scop foarte productiv, insa atunci cand necesitatea de adaptare este una foarte mare pentru ca piata impune pur si simplu o noua provocare, este foarte important sa se poate produce si efectul de ajustare.

Citeste mai jos

Odata ce a fost deschisa o afacere si profitul este undeva pe linia de plutire, urmatoarea tinta a antreprenorului este sa o extinda. Expansiunea unui business poate veni cu numeroase riscuri, dar poate fi in acelasi timp si o oportunitate de a cuceri o noua nisa sau o piata ce nu a mai fost exploatata. Inainte de a da startul acestei noi provocari, este indicat sa fie urmate cateva sfaturi de mare importanta.

Deschiderea unui nou sediu

Expansiunea fizica poate fi asociata perfect cu deschiderea unui nou sediu pentru afacerea respectiva. Managerii sunt speriati adesea de acest aspect deoarece realizeaza ca deschiderea unei locatii noi presupune implicit si cresterea volumului de munca si a numarului de angajati, ceea ce determina un consum insemnat din bugetul firmei.  Avantajul este ca toate aceste lucruri ofera posibilitatea de a atrage o alta categorie de clienti la care nu se putea ajunge inainte. Este de preferat ca urmatorul sediu sa se deschida intr-un oras nou si nu cel precedent, in acest mod, cresterea numarului de clienti interesati este garantata.

Solicitarea unei consilieri profesionale

Pe acest plan, firma de contabilitate care lucreaza pentru companie poate fi cea mai buna solutie. In cazul in care, serviciile de contabilitate pe care le primea afacerea erau unele cu caracter restrans, este bine de reorientat. O firma de contabilitate trebuie sa puna la dispozitie un pachet complet de servicii, incepand de la cele de natura contabila si fiscala pana la cele de asistenta si consiliere juridica si financiara.

Odata ce contabilul a lucrat cu interesele acestei afaceri, cu siguranta poate sa aiba un punct de vedere pertinent cu privire la capacitatea de extindere a companiei. Departamentul de juristi poate oferi informatii esentiale cu privire la conformitatea legala si mai ales la conditiile cele mai favorabile in care poate evolua proiectul.

Citeste si:  Apostila – cand este necesara si cand nu si alte particularitati

Diversificarea serviciilor

Decizia de a diversifica serviciile unui business reprezinta cea mai buna strategie de extindere pentru ca poate produce venit din surse multiple care de foarte multe ori reusesc sa compenseze cu alte pierderi sezoniere.

Citeste mai jos

Inainte de a stabili care sunt noile servicii aspura carora sa te orientezi trebuie realizat un studiu asupra consumatorilor pentru a se observa care sunt preferintele si cererile lor. Un nume care deja este cunoscut pe piata si care vine cu o noua categorie de produse sau servicii va avea un ajantaj din start fata de cineva care este abia la inceput de drum. Prin diversificare se largeste in mod considerabil accesul la publicul tinta.

Obtinerea unui contract guvernamental

Incheierea unui acord cu statul poate reprezenta o adevarata sursa de venit, plus o constanta si un nume in domeniul de activitate. Un astfel de contract inseamna ca statul va deveni clientul afacerii pe care o gestionezi, asigurandu-ti in acest fel un loc stabil si sigur pe piata de profil. In mod normal, licitatiile publice sunt modalitatile prin care se pot incheia astfel de contracte si desi sunt destul de complicate si incarcate de birocratie, rezultatul poate fi unul foarte satisfacator.

Promovare

Un management de succes are la baza un marketing de calitate. Promovarea produselor reprezinta un aspect esential in orice business mai cu seama atunci cand vorbim de o expansiune a lui. Indiferent de calitatea serviciului si de recenziile pozitive pe care le are, publicul nu va sti de existenta lui decat printr-o campanie publicitara. Poate parea o investitie costisitoare la inceput, insa ulterior, efectul devine unul vizibil.

Punerea in aplicare a unui plan atat de complex impune o analiza serioasa a tuturor punctelor forte si a celor slabe pe care le are firma, un buget substantial si anticiparea eventualelor obstacole ce ar putea surveni pe parcurs. Activitatea unei firme poate functiona si evolua daca este gestionata corespunzator si extinsa putin cate putin pentru a se putea obisnui, atat managerul, cat si angajatii cu ritmul de lucru.