Un brand este asociat cu anumite valori, idei, produse sau servicii etc. Asadar, in cazul in care o fabrica de tricouri doreste sa isi extinda brandul, ii va fi foarte greu, daca nu imposibil sa inceapa sa comercializeze, sub acelasi nume, mezeluri. Cum ar fi sa gasesti pe raftul unui magazin sucuri naturale de fructe, marca Jack Daniel’s? Am dat acest exemplu pentru a accentua ideea ca nu doar tipurile de produse, in acest caz bauturi, determina ariile in care brandul poate migra.

Intotdeauna, extinderea brandului pleaca de la asocierile actuale, bine cercetate si calculate, apoi, trebuie urmariti acesti pasi:

Examinarea atributelor asociate cu brandul

Practic, trebuie sa afli ce anume trece prin mintea publicurilor vizate, cand aud de brandul tau. Raspunsurile vot varia de la logo, la un anumit produs, la o valoare si asa mai departe. Trebuie sa ai in minte o schema clara a tuturor acestor asocieri prezente ale brandului. Ai grija sa nu faci parte din categoria oamenilor care pun in aceasta schema imaginea dorita si nu cea perceputa.

Evaluarea posibilitatilor de extindere a brandului

In general, fiecare atribut din cele discutate la pasul anterior va trage dupa sine una sau mai multe posibilitati de extindere. Spre exemplu, daca un atribut al unei marci de ciocolata este gustul de lapte, atunci o posibilitate  de extindere este data de bomboanele, dropsurile cu cacao si lapte. In cazul fiecarei posibilitati enumerata, trebuie sa te gandesti la doua mari aspecte: ce ofera piata respectiva in prezent si capacitatea de a cuceri aceasta piata.

Consecintele extinderilor

Este momentul in care fiecare posibilitate enumerata in pasul anterior, trebuie sa fie supusa unu test: pastreaza sau nu toate celelalte asocieri ale brandului? In plus, trebuie sa ai in vedere si asocierile ce pot aparea in ochii publicurilor dupa extinderea respectiva. Nu te vor incurca in niciun fel? Atunci este momentul sa treci la pasul urmator:

Citeste si:  7 intrebari pe care sa ti le pui cand vine vorba de reputatia online a companiei tale

Alegerea oportunitatii de extindere a brandului

Dupa ce ai parcurs toate etapele sus prezentate, este momentul sa alegi cea mai buna varianta de extindere. Iti sugeram sa nu treci prin acest proces de unul singur, ci sa lasi oamenii din jurul tau sa aiba un cuvant de spus. Poate ca exista o oportunitate pe care tu nu ai vazut-o, sau o consecinta negativa la care nu te-ai gandit.

Autor: Claudia Caraba