Managementul conflictelor dintre indivizii dintr-o companie nu este un lucru usor de facut, dar este esentiala pentru un bun manager si, cu atat mai mult, pentru un bun lider. Practic, acesta trebuie sa stie cum sa directioneze un conflict din punctul de distructivitate in directia productivitatii.

Metodele de finalizare a unui conflict variaza de la simpla idee de “invingator – invins”, la prefacerea ca nu a existat vreo disputa, dar niciuna dintre acestea nu isi arata eficienta. Pe de alta parte, o metoda pe baza careia se poate cladi ceva bun si de lunga durata este negocierea pentru atingerea unui compromis convenabil pentru ambele parti. Aceasta implica numeroase tactici pe care tu, ca manager, trebuie sa le pui in aplicare, fara ca acest lucru sa fie vizibil. Dezavantajul care se intalneste in foarte multe dintre situatiile in care se apeleaza la aceasta solutie consta in faptul ca partile sunt mai degraba inclinate spre a-si cauta puncte favorabile lor, decat spre a incerca sa gaseasca solutii viabile.

Citeste mai jos

O alta metoda identificata de specialist pentru managementul coflictelor este controlul. Acesta implica fie prevenirea disputelor propriu-zise sau structurarea formelor acestui tip de interactiune umana, fie schimbarea presiunilor externe.

Referitor la prevenirea disputelor, trebuie mentionat ca aceasta trebuie folosita in momentul in care sentimentele ce pot fi lezate sunt intense. Conflictul este gestionat prin separarea partilor pentru o perioada in care acestea sa isi poata regandi situatia. Problema este ca exista sanse ca la un moment dat sau altul confruntarea sa apara si, mai ales, sa fie mai puternica.

Citeste si:  Ce defineste un management de calitate?

Structurarea formelor de interactiune se refera la aducerea la vedere si dezvoltarea unor principii de baza personale sau ale companiei. Aceasta se pune in aplicare in momentul in care partile nu pot fi separate. Se incurajeaza adoptarea de comportamente calme si diplomate si se impune comunicarea interpersonala care sa solutioneze starile psihice de la baza si nu suprimarea lor.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

In cazul tuturor metodelor prezentate mai sus, se impune si consilierea personala a angajatilor. In cadrul acesteia este important sa nu se puna accentual pe conflict in sine, ci pe modurile in care reactioneaza partile. Avantajul consta in faptul ca oamenilor li se da posibilitatea sa isi exteriorizeze anumite tensiuni pe care si le tin in frau si, astfel, sa scape de acestea. Totodata, pot fi indrumati spre noi cai de solutionare a conflictului.

Autor: Claudia Caraba