Chiar daca un antreprenor a hotarat sa apeleze la servicii externalizate de relatii publice sau si-a construit propriul departament, chiar daca specialistii isi fac treaba asa cum trebuie, exista o serie de greseli pe care le poate face, afectand intreaga activitate comunicationala a companiei.

Iata cele mai intalnite cinci greseli de acest fel.

  1. Tratarea reporterilor, editorilor ca pe angajatii proprii

Multi antreprenori ajung sa aiba anumite pretentii din partea reprezentantilor mass-media, asa cum au din partea personalului companiei pe care o conduc. Spre exemplu, incearca sa le impuna un numar de link-uri pe care acestia sa le insereze intr-un articol online sau se chinuie sa controleze un interviu, in loc sa urmeze ghidul propus de jurnalist.

Nu uita ca este interesul tau sa ai mass-media alaturi, nu te gandi ca le faci o favoare acordandu-le cateva minute.



  1. Incercarea de a delega alti oameni in intalnirile cu presa

Mai putin situatiile in care chiar s-a intamplat ceva de maxima importanta si trebuie sa te ocupi de respectiva situatie, nu trada increderea oamenilor din presa. Daca ai stabilit un interviu cu un jurnalist, tu esti cel care trebuie sa apara la intalnire. Chiar daca ai mult de munca, nu uita de avantajul pe care ti-l ofera o imagine buna in mass-media.

  1. Ignorarea cererilor reporterilor

In momentul in care un jurnalist iti solicita o informatia, nu ezita sa i-o transmiti in cel mai scurt timp cu putinta. Gandeste-te ca toti antreprenorii se lupta sa intre in atentia mass-media. Daca tu deja esti acolo, ai un avantaj major si trebuie sa profiti de el.

  1. Folosirea oamenilor de PR ca echipa de marketing si publicitate

Spre deosebire de echipa de marketing si/sau publicitate, echipa de PR nu face pentru presa doar mesaje de tip promotional. Jurnalistii vor materiale din care sa scoata articole, nu advertoriale pe care sa le plaseze in publicatii. Lasa-i pe specialistii in relatii publice sa isi faca treaba, nu le impune ce si cum sa scrie.



  1. Ignorarea sfaturilor oamenilor de PR

Accepta faptul ca fiecare are responsabilitatile sale si este specializat intr-un domeniu. Activitatea oamenilor de PR trebuie sa includa si consultarea ta, ca antreprenor, in anumite probleme. Accepta-le sfaturile si tine cont de ele. Mai mult, incearca sa le ceri consultanta cand o problema sau o decizie ar putea avea impact public.

Autor: Claudia Caraba