Cei mai multi dintre managerii romani cred ca fac totul asa cum se cuvine, totusi nu reusesc sa atinga succesul profesional si sa obtina rezultele mult dorite. Faci sau nu parte dintre ei, nu putem sa iti spunem. In schimb iti oferim o lista de opt greseli pe care foarte multi manageri le fac. Vezi daca nu cumva nici tu nu ai in vedere aceste aspecte si evita erorile ce iti pot aduce esecul.

1. Cultura organizationala ineficienta

Nu uita ca intotdeauna trebuie sa pui pe primul loc oamenii, atat angajatii si colaboratorii tai, cat si clientii. Cultura organizationala poate fi aplicata cu succes doar prin intermediul persoanelor implicate in afacere, cea mai importanta resursa a oricarei afaceri.

2. Comunicare ineficienta

Comunicarea corecta este cheia oricarui manager de succes. Angajatii trebuie sa stie exact ce anume le ceri. Nu te gandi ca acest aspect tine de atributiunile liderului. Si tu, ca manager, trebuie sa comunici eficient. Explica oamenilor din jurul tau in mod clar clar cerintele tale, proiectele si sarcinile pe care le au ca si colectiv, dar si la nivel individual. In plus, trebuie sa fii deschis la intrebari si nelamuriri, la feedback pozitiv si negativ.

3. Dezinteres fata de subalterni

In momentul in care angajatii vorbesc cu tine, asculta-i cu interes. Trebuie sa stii toate plangerile si neintelegerile pe care ei le au. De asemenea, cand un angajat se va simti neinteles, atat tu, cat si compania ta, veti avea mult de suferit. Nu trata oamenii ca pe niste roboti sau ca pe niste numere intr-o baza de date, intrucat nu vei avea nimic de castigat. Acestia au sentimente, experiente si o viata dinamica. Intelege-o si arata-le ca le esti alaturi.

4. Atitudine de tip „stiu totul”

Managerii de succes nu incearca sa rezolve totul pe cont propriu, dar multi dintre ceilalti considera ca nimeni nu are cuvant mai important decat al lor si ca puterea decizionala le apartine in totalitate. Cere sfaturi si ajutor atunci cand ai nevoie. Acesta nu este un semn de slabiciune, ci dimpotriva, denota intelepciune si profesionalism.

5. Pesimism

Fii pozitiv! Managerii care vad tot timpul jumatatea goala a paharului, descopera ca sunt inconjurati de oameni complet nemotivati si tristi. Chiar daca afacerea trece printr-o situatia dificila, incearca sa vezi si sa arati si altora micile parti pozitive. Si managerul trebuie sa ia in serios rolul liderului de foarte multe ori.

Citeste si:  Arta unui management bun sau capacitatea unui lider de a accepta schimbarile

6. Lipsa de responsabilitate

Asuma-ti toate deciziie luate si toate faptele pe care le faci. Daca incerci sa dai vina pe altcineva, s-ar putea sa reusesti prin functia pe care o ai, dar, totodata, este foarte posibil ca toti oamenii care te-ar putea ajuta enorm, sa plece de langa tine. Chiar daca gresesti, mergi inainte si incearca sa solutionezi eroarea produsa, in loc sa te chinui sa invinovatesti pe altcineva.

7. Lipsa de fair-play

In momentul in care afisezi un anumit grad de favorizare catre un om sau catre un grup de oameni, iti pierzi atat credibilitatea si, odata cu ea, si respectul din ochii celorlalti celorlalti. De asemenea, o astfel de greseala este foarte greu de reparat. Trateaza la fel pe toata lumea si cu bune si cu rele. Chiar daca ai o ruda sau un prieten angajat, aplica-i aceleasi sanctiuni ca si in cazul celorlalti in momentul in care greseste.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Totodata, nu te purta in mod diferit cu angajatii noi, fata de cei cu vechime in companie. Cei noi au nevoie sa fie ajutati sa fie integrati, iar acest lucru se obtine cu ajutorul tau.

8. Prea multa tehnologie

In era in care traim, foarte multi manageri uita ca anumite probleme se discuta mult mai eficient fata in fata. Cu atat mai mult, ei chiar isi arata recunostinta printr-un e-mail simplu si fara suflet sau incearca solutionarea unui conflict printr-un mesaj electronic impersonal. Trebuie sa stii cand e mai bine sa folosesti tehnoogia care ne inconjoara si cand e mai bine sa discuti fata in fata cu o persoana sau cu un grup de oameni.

Nu uita ca oamenii asculta, se lasa influentati si respecta tot oameni, nu masinarii.

Autor: Claudia Caraba