Nu exista antreprenori sau manageri perfecti. Chiar si cei mai buni CEO ai lumii au facut greseli grave, care i-au costat milioane de dolari, peste care, insa, au reusit sa treaca. In timp ce majoritatea se chinuie sa nu le faca, unele dintre acestea sunt inevitabile.

Asa ca, daca iti este teama de greseli si vrei sa inveti o lectie din povestile antreprenorilor de top, iata mai departe 5 greseli facute de marii CEO ai lumii.

Richard Branson: nu-ti subestima competitorii

Cunoscut in intreaga lume pentru succesul afacerilor sale, aflate sub sigla Virgin, Richard Branson a facut si el destul de multe greseli care l-au costat. Una dintre cele mai cunoscute este Virgin Cola, produs ce era initial disponibil doar in cinematografele si liniile aeriene Virgin. Cotele de piata atingeau doar 0.5%, iar in 3 ani au fost date spre vanzare in Statele Unite, in timp ce in producatorii din Marea Britanie au intrat in faliment in 2012.

Citeste mai jos

In timp ce, Richard Branson si-a permis o astfel de greseala, multi antreprenori sau manageri ai unor companii mai mici risca extrem de mult. Iar pentru acestia o astfel de greseala ii poate costa enorm, chiar compromitandu-si business-ul.

Steve Ballmer: realizeaza cercetari de piata inainte de a introduce un produs nou

In perioada in care a lucrat ca director executiv la Microsoft, Steve Ballmer a fost des preocupat de noile produse si tehnologii introduse pe piata de Apple si intotdeauna venea cu un raspuns pentru acestea. Insa Surface RT tablet a fost o greseala care i-a costat atat pe Steve, cat si pe compania sa aproape 1 miliard de dolari.

Greseala pe care acesta a facut-o a fost sa se preocupe mai mult de ceea ce rivalii scot pe piata si sa se angreneze intr-o competitie cu acestia, decat sa cerceteze ceea ce era cu adevarat important si anume ce-si doresc clienti. Mai mult, a uitat sa creeze un produs nou care sa se diferentieze de competitori.

Reed Hastings: nu ignora clientii – ei iti cresc sau distrug brandul

Citeste si:  Cum procedezi daca vei ajunge manager pentru fostii colegi de birou

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Cu totii am auzit de Netflix si urmarim cu placere filme si seriale aici. Insa publicul nu a simtit asta atunci cand, CEO-ul si confondatorul platformei, Reed Hasting a anuntat ca sectiunea DVD a lui Netflix din Statele Unite va deveni o parte separata si se va redeumi Qwikster. Se stie ca serviciul online de streaming a luat nastere initial prin inchirierea de DVD-uri fizice prin intermediul postei. Insa, odata cu digitalizarea, Reed Hastings si-a dat seama ca Netflix poate oferi filme si seriale TV intregii lumi. Astazi, Netflix este prezent in foarte multe din tarile lumii, oferind ambele servicii.

Greseala pe care a facut-o este ca, separand aceste doua servicii, DVD si streaming online, clientii care isi doreau sa beneficieze de ambele erau nevoiti sa platesca doua abonamente. Dupa doua luni, Netflix si-a pierdut jumatate din valoare.

Din aceasta greseala a lui Reed Hasting trebuie retinut sa nu ignori clinetii. Este imporant ca inainte de a lua o decizie asa importanta, mai ales pentru o companie cu renume, trebuie realizata o cercetare intemeiata.

Bill Gates: nu ignora noile domenii de interes

Una dintre cele mai mari greseli pe care Bill Gates, cunoscut in toata lumea ca un adevarat vizionar, le-a facut a fost ca nu si-a concentrat atentia pe motoarele de cautare, lasand loc pentru Google sa ocupe locul intai in preferintele tuturor utilizatorilor. In 2009, cand Microsoft a introdus Bing, deja nu se mai putea sa castige popularitatea pe care Google o construise.

Este important, cu precadere in sectorul tehnologic, sa nu fie ignorate domeniile de interes ale competitorilor. De ce? Pentru ca tehnologia este intr-o continua dezvoltarea, iar daca o companie nu poate sa se adapteze sau sa tina pasul, poate pierde usor.