Magazinele poate au devenit mai exclusiviste de-a lungul anilor, dar conceptul a ramas acelasi: moda si calitate la preturi bune. Aceasta poveste de succes suedeza a inceput in Västerås acum 65 de ani, cand Erling Persson a deschis primul sau magazin Hennes si a inceput sa vanda imbracaminte pentru femei.

Asta a fost in 1947. Douazeci de ani mai tarziu, Erling a achizitionat haine pentru barbati Mauritz Widforss si noul nume s-a nascut. Hennes & Mauritz a devenit un lant multinational cu peste 94 000 de angajați in 50 de tari, o cifra de afaceri anuala de 128 miliarde coroane suedeze si cu o viziune de a se extinde cu 10-15% in fiecare an.

Citeste mai jos

De-a lungul anilor, H&M si-a pastrat mostenirea si imaginea sa lucrand cu cantareti de renume si designeri de moda ducand la furnizarea oamenilor ” obisnuiti ” haine exotice la preturi rezonabile. Dar un bun simt al afacerilor si un ochi pentru moda nu sunt singurele chei ale succesului. H&M se mandreste cu privire la alegerea locatiilor geografice, motivul fiind ca fiecare magazin poate fi folosit ca un punct de reper in orase din toata lumea: daca te pierzi, tot ce trebuie sa faci este sa te uiti dupa cel mai apropiat magazin H&M si sansele de a te afla in inima orasului cresc simtitor.

Iata punctele principale din istoria H&M: 1947-2012

1947 : Se deschide primul magazin H&M in Västerås.
1952 : Hennes se deschide in Stockholm.
1964 : Primul magazin de peste mari se deschide in Norvegia.
1977 : Magazinele de impuls sunt lansate si produse cosmetice incep sa se vanda.
1980 : Hennes & Mauritz achizitioneaza Borås – sistem ce preia comenzi prin intermediul postei Rowells.
1993 : H&M lanseaza o campanie in aer liber, cu Anna Nicole Smith, insa, in cel mai scurt timp aceasta devine criticata ca fiind un ” pericol in trafic „.
1998 : H&M incepe sa-si vanda produsele pe Internet.
2000: H&M deschide primul magazin din afara Europei, pe Fifth Avenue din Manhattan, New York. Mai tarziu, in acelasi an, compania va deschide primul sau magazin in Spania.
2004 : Karl Lagerfeld este primul super – designer ce a creat o colectie pentru H&M.
2006: Regina pop Madonna lucreaza impreuna cu H&M. Un trening este conceput special pentru turneul Confession Tour.
2007 : H&M deschide un nou lant de magazine – COS Collection of Style. In acelasi an, sunt deschise magazine in Hong Kong si in Shanghai, China, precum si in Grecia si Slovacia.
2008: H&M achizitioneaza grupul de moda Fabric Skandinavien, proprietar al lanturilor de moda Weekday si Monki si incepe sa vanda mai multe branduri proprii, inclusiv Cheap Monday.
2008: H&M este cotat ca fiind cel mai puternic brand din Europa de catre Financial Times.
2012 : Italian Marni devine colaborator de design cu H&M si colectia este lansata in luna martie.

Citeste si:  Secretele succesului atins de compania Zappos