Termenul de identitate corporativa se refera la imaginea unei companii, rezultata din prezentarea proprie a acesteia. Altfel spus, este imaginea reflectata de ansamblul de evenimente, publicuri, mesaje, activitati, publicuri si probleme ale respectivei companii. Ea se constituie, totodata, din toate reprezentarile verbale si vizuale, directe sau simbolice, pe care compania le foloseste in procesul de comunicare strategica cu diferitele categorii de public.

Pentru construirea eficienta si impunerea unei identitati corporative, specialistii in relatii publice ofera trei criterii pe care practicienii se pot baza.

1. Centralitatea

Aceasta se refera la setul de caracteristici fundamentale pentru definirea organizatiei. In momentul in care o companie isi pune la punct strategia de construire a unei identitati corporative de efect, aceasta are nevoie sa puna mare accent pe transparenta si onestitate. Astfel, tot comportamentul companiei, trebuie sa denote sinceritate si sa puna in evidenta trasaturile sale fundamentale.

2. Diferentierea

O organizatie trebuie sa isi sublinieze foarte clar acele caracteristici care o fac deosebita in raport cu firmele concurente. Astfel, identitatea corporativa este strict legata de comparatia cu mediul de afaceri in care compania activeaza. Ba mai mult, daca in momentul construirii strategiei, practicienii relatiilor publice sau conducerea realizeaza ca nu exista o serie de elemente distinctive, trebuie sa modifice anumite aspecte din companie, astfel incat sa le obtina.

3. Continuitatea temporala

Atat elementele de diferentiere, cat si trasaturile fundamentale ale organizatiei trebuie sa poata fi identificate de publicuri ca fiind constante. Problema acestui aspect intervine in momentul in care o companie este nevoita din anumite motive sa isi schimbe frecvent o serie de activitati, astfel pierzand continuitatea temporala. Asadar, in momentul in care ceva se modifica, trebuie gandita o strategie din care sa reiasa o legatura clara intre trecut, prezent si viitor.

Citeste si:  Reguli pentru relatii publice simple si eficiente

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management PR si Comunicare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Identitatea corporativa bine gandita determina o imagine corporativa favorabila. Aceasta din urma presupune, mai mult decat ceea ce organizatia comunica, modul in care respectivele mesaje sunt percepute de public si impactul pe care il produc. Asadar, daca o companie isi neglijeaza identitatea, publicurile sale au sanse sa ii creeze in mod automat o imagine negativa, bazata pe zvonuri, informatii incomplete sau eronate si asa mai departe.