Magazinele online au inceput sa castige teren in domeniul retail in ultima vreme. Insa o problema majora a ceea ce inseamna tranzactii online este credibilitatea pe care o acorda consumatorii site-urilor. Chiar daca media anuala de achizitionare in mediul online a crescut, putin fata de anii precedenti, 90% din consumatori opteaza pentru plata ramburs.

Asadar, cum poti sa iti creezi o imagine de incredere in mediul online si astfel sa iti cresti vanzarile cu 20%? Prin a crea strategii de design a  UI/UX  (user interface/ user experience) demne de incredere.

user-interface-vs-user-experience

Citeste mai jos

Pentru a putea crea strategii cu adevarat functionale, de succes trebuie sa intelegem ce aduce unui site o imagine credibila. Ce are pondere mai mare in ochii useriilor si cum ne putem baza pe acestea pentru a crea o imagine puternica in mediul online. Iar daca va ganditi sa pariati pe „Brand” la capitolul incredere, eu nu m-as grabi.

50% din experienta pozitiva a userului este data de calitatea produselor.

5% din experienta placuta si increderea pe care o acorda userul unui site o creaza brand-ul. 

15% este reprezentat de contactul cu publicul (platformele social media, suport tehnic, chat room in site etc).

10%  este  reprezentat de promotii.

20%  adaptarea valutei la cea a userului+traducere/localizare (5%) +metodele de plata implementate in site (5%) si suport tehnic (3%).

Puse impreuna acestea sunt lucrurile ce fac un site cu adevarat  de succes, insa cum le integram de asa natura incat userii chiar sa ajunga sa vada calitatea produselor, metodele de plata si tot efortul pe care l-am depus pentru a le face o experienta cat mai placuta?

Primul lucru pe care trebuie sa ne axam este interfata grafica (UI). Interfata o sa combine absolut toate lucrurile de care are nevoie userul pentru a vrea sa navigheze pe site-ul tau. In cazul unui magazin pare destul de simplu: produsele, cosul de cumparaturi si cateva lucruri despre politica firmei, asa este?

Ei bine, problema este ca omul este o fiinta vizuala deci trebuie sa arate bine. In defnitiv in cine ai avea tu mai multa incredere sa achizitionezi? Un magazin micut, ascuns pe o straduta intunecoasa sau un magazin de pe bulevard, intr-o cladire cu arhitectura frumoasa?

Ca sa iti cresti vanzarile trebuie sa incepi prin a te gandi la arhitectura site-ului si punctele ei cheie. Cum trebuie sa fie un site?

  • Usor de folosit,  interfata trebuie sa fie intuitiva. Userul trebuie sa inteleaga din primele secunde cum sa caute ceea ce isi doreste pe site-ul tau, cum sa caute si ce poate obtine. Incearca sa creezi pasi logici si usor de urmarit pentru a face userul sa iti utilizeze site-ul. Spre exemplu, incearca sa creezi un log-in haios, simplu, intuitiv si care ofera feedback aproape instantaneu. Apoi fii sigur de faptul ca lucurile importante (meniul, cosul de cumparaturi, metodele de plata etc sunt vizbile de indata ce intri pe site)

 

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing Online

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Informatii trebuie sa fie strict necesare! Daca bombardezi userul cu informatii inca de pe prima pagina acesta nu o sa aiba o experienta placuta. De fapt, este posibil chiar sa inchida website-ul dinainte de a apuca sa se uite a doua oara prin el pentru ca este derutat de amalgmaul informatii.   Un exemplu bun:
Citeste si:  5 concepte de baza despre marketingul online pe care ar trebui sa le stie orice antreprenor

UI commandment 2

  • Exprimare clara, concisa si simpla. Cuvintele si frazele pompoase au tendinta sa alunge userii. In definitiv partea de inregistrare si plasare a comenzii o dorim cu totii cat mai scurta (multumim celor ce au inventat „login with Facebook sau Google account” )

 

  • Culorile, animatiile si orice element grafic trebuie structurat sa conduca spre ceva. Fie ca folosim linii colorate sau structura meniului acestea trebuie sa se concentreze pe obiectivul spre care doresti sa conduci userul. sony-mobile-responsive-navigation-website
  • Evita sa oferi userului elemente care pot crea ambiguitate, sa il distraga de la actiunea pe care o facet etc. Spre exemplu: ofera o structura cromatica a brand-ului constanta in toate paginiile site-ului, mergi pe structura asemanatoare si nu pune informatii aleatorii in taburi, casete pe paginile cu un scop precis. Nu are rost sa vorbesti de promotii pe pagina de contact. Iar atunci cand intra userul in cosul de cumparaturi fa tot posibilul ca acesta sa nu fie deranjat de reclame, promotii si alte „call to action” din site.

 

Cum transformam ghidurile pentru interfete grafice intr-un user experience prin care tu sa iti cresti vanzarile? Prin a integra  in design lucrurile care ofera incredere

Increderea are la baza doua lucruri: experienta directa si indirecta. Trebuie sa te intrebi cu ce fel de experienta pot userii tai sa conecteze serviciile pe care le oferi pe site-ul tau. Oamenii tind sa aiba incredere mai mult in: recenzii, testimoniale (alti oameni) si prind incredere atunci cand vad transparenta tranzactiilor si a site-ului per intreg. Practic, daca iti doresti sa iti cresti vanzarile trebuie sa infrunti temerile celor cu experiente neplacute sau celor ce au o opinie descurajanta despre comertul online.

  • Transparenta tranzactilor, preturilor si contactelor sunt ceea ce iti conving userii sa cumpere. Odata ce userii au ajuns in cosul de cumparaturi este bine sa vada o factura cu costul total care sa implice si TVA si costuri de transport, daca acestea exista. La fel ,dupa ce au optat pentru achizionare este bine sa vada care este statutul solicitarii platii (in asteptare, platit etc) si o factura foarte detaliata.

Alte metode de a oferi transparenta sunt:

  1. Optiuni de de plata: de la ramburs la carduri diferite sau sisteme de tip PayPal.
  2.  Politica de retur – userii se vor simti mult mai increzatori daca stiu ca pot returna produsul sau pot fi despagubiti.
  3.  Politica firmei si reguli care trebuie acceptate.
  4. Testimoniale in cazul afacerilor ce ofera servicii si sectiune de reviewuri. Lasa userii deja existenti sa evalueze produsele pentru a ii ajuta pe cei noi sa se decida.
  5. Politica de verificat produsul la livrare.
  6.  Pagina de contact cu numar de telefon, adresa, spatiul de deschidere etc
  7. Suport tehnic integrat in site si mobil.

Aceste lucruri trebuie integrate intr-o interfata cat mai simpla, intuitiva si usor de descifrat pentru useri. Astfel acestia or sa fie atrasi sa se uite prin site-ul tau, sa se uite peste ce oferi si chiar sa apeleze la serviciile tale!