In cartea sa, „Valoarea umana a organizatiilor”, Andrew Mayo prezinta inovarea si rolul ei intr-o organizatie. In acest articol va prezentam o parte:

O organizatie dedicata cresterii valorii viitoare pretuieste in mod deosebit inovarea, flexibilitatea, receptivitatea, invatarea continua, schimbul de cunostinte si adaptabilitatea la schimbare.  Multor organizatii le este cat se poate de usor sa-si declare public aceste aspiratii, dar le este mult mai dificil sa le transpuna in realitate.

Cand studiaza oportunitatile de investitii oferite de o companie, analistii tin forte mult cont de informatiile despre noile produse si servicii care ar putea deveni surse de venit in viitor. Dar inovarea nu inseamna doar crearea de noi produse sau servicii,  ci si:

Citeste mai jos

  • puterea de a accepta si adopta schimbarea la nivel de individ si la nivel general in organizatie;
  • dedicarea fata de procesele de imbunatatire continua;
  • disponibilitatea de a experienta si explora noi moduri de lucru, noi furnizori, noi tehnologii;
  • dorinta de a invata de la alti;
  • crearea de noi piete si clienti;
  • construirea de noi delatii si aliante;
  • formularea unor moduri noi de abordare a pietelor: noi canale, noi strategii de pret etc.;
  • abordari noi si variante in ceea ce priveste organizarea, managementul si masurarea performantei.

Inovarea este, in sine, un proces organizational esential. Printre intrebarile fundamentale la care raspunde se numara urmatoarele: cum sunt identificate necesitatile clientilor? Cum se traduc acestea in ceain ceva ce clientii sa vrea sa cumpere? Cum sunt introduse si livrate pe piata noile produse si servicii?

Ce caracteristici ne asteptam sa aiba un mediu care incurajeaza inovarea ? Iata cateva din ele:

Citeste si:  5 metode de a gasi angajatii ideali pentru afacerea ta

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Resurse Umane

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • existenta unor sisteme formale si informale de stimulare a sugestiilor de imbunatatire;
  • analizarea si evaluarea deschisa si rapida a sugestiilor;
  • implcarea autorilor sugestiilor selectate in implementarea acestora;
  • invitarea tuturor angajatilor sa contribuie la schimbari si imbunatatiri;
  • evitarea penalizarii eventualelor greselilor facute in cursul experimentarilor si folosireaa lor pentru a invata (unele companii nu numai ca nu penalizeaza astfel de greseli, ci chiar le celebreaza pe cele mai „interesante” dintre ele);
  • alocarea de bani si timp pentru experimentare;
  • promovarea ampla a ideilor exceptionale;
  • acordarea libertatii de a face unele schimbari fara a cere aprobare de sus.