Adormi greu? Te trezesti des in timpul noptii si nu mai poti adormi? S-a intamplat deseori sa te prinda zorii zilei intorcandu-te de pe o parte pe alta? Ei bine, insomnia este una dintre cele mai comune probleme cu care se confrunta aproape jumatate din populatia Globului. Daca persista, ne afecteaza viata si ii scade calitatea.

Netratata, insomnia devine cu adevarat periculoasa, pentru ca o lipsa acuta a somnului duce la aparitia durerilor de cap, a durerilor de spate, creste gradul de iritabilitate, scade imunitatea si, din aceasta cauza, poate duce la multe alte probleme de sanatate.

Citeste mai jos

Un numar foarte mare de persoane (30%-50% din populatia lumii) sufera de insomnie, aceasta sacaitoare problema care se reflecta in toate actiunile de zi cu zi si care afecteaza functionarea normala a organismului. Mai mult decat atat, 10% din populatia Pamantului sufera de insomnie cronica, o problema grava, care necesita vizita la specialist. Desi exista atat de multe persoane care adorm foarte greu sau care nu pot dormi toata noaptea, foarte putine apeleaza la ajutorul medicilor, pentru a obtine un tratament adecvat.
Cauzele insomniei sunt din cele mai diverse, iar in acest articol sunt prezentate 10 dintre ele, alaturi de rezolvarile lor:

  1. Sportul seara, tarziu

A face exercitii cu mai putin de 3 ore inainte de somn poate determina aparitia insomniei. Sportul accelereaza metabolismul si creste pulsul. Acest lucru agita organismul, ne face sa ne trezim des in timpul noptii si nu ne lasa sa ne odihnim.

  1. Consumul de proteine inainte de culcare

Digestia proteinelor necesita un consum mare de energie, iar acest lucru ne tine treji pe parcursul noptii. Pentru un somn linistit, este recomandat sa nu consumam alimente de niciun fel cu cel putin 2-3 ore inainte de culcare, pentru ca stomacul digera optim in pozitie verticala, nu orizontala. Daca, totusi, nu avem de ales, este de preferat sa optam pentru a consuma fructe sau legume in locul proteinelor sau al carbohidratilor.

  1. Fumatul inainte de somn

Oamenii privesc fumatul ca pe o activitate relaxanta, dar, inainte de culcare, efectul tigarii este exact opusul relaxarii. Tigarile contin nicotina, un stimul care nu ne va lasa sa dormim.

  1. Privitul la ceas

Daca se intampla sa ne trezim in timpul noptii, nu trebuie sa ne uitam la ceas! Oamenii de stiinta spun ca atunci cand ne uitam la ceas des, ne educam creierul sa se trezeasca la o anumita ora.

  1. Medicamentele

Daca nu putem dormi, este bine sa citim prospectul medicamentelor pe care le luam, pentru ca multe dintre medicamentele care se elibereaza fara prescriptie medicala contin cafeina, substanta cunoscuta ca fiind ucigasul somnului.

nikon-banner

  1. Alergiile

Intr-un studiu din anii trecuti se arata ca 59% dintre persoanele cu alergii nazale au probleme cu somnul. Pentru a mai scadea din efecte, este recomandat un dus chiar inainte de somn si schimbarea fetelor de perna des.

  1. Durerile cronice
Citeste si:  Crezi ca ai numai 5 simturi? Afla de ce esti capabil sa faci cu ele si unde le poti pune in valoare

Artrita, durerile de spate sau arsurile nu ne lasa sa dormim linistiti. In functie de caz, doctorii recomanda fie schimbarea alimentatiei, fie chiar schimbarea patului.

  1. Anxietatea sau depresia

A fi anxios sau depresiv se numara printre factorii cel mai des intalniti atunci cand vine vorba despre insomnie. Daca suntem prea anxiosi pentru a adormi, cel mai bine este sa mergem la doctor. Genul acesta de problema nu trebuie ignorata.

Citeste mai jos

  1. Sforaitul

Cei ce sforaie tare au si apnee in somn (momente in care li se opreste respiratia). Din cauza acesteia, se trezesc de multiple ori in timpul noptii. Aceasta problema se poate rezolva cu ajutorul aparatelor CPAP, care furnizeaza aer sub presiune caqilor respiratorii, cu ajutorul unor masti nazale sau faciale.

  1. Privitul la telefon/tableta inainte de a adormi

Ecranele luminoase inainte de culcare nu numai ca pot provoca insomnie si somn nelinistit, dar ne pot face si sa ne simtim slabiti si fara chef de viata in ziua urmatoare. Telefoanele, tabletele, televizoarele si laptopurile emit Blue Light (lumina albastra), iar potrivit unui studiu recent, 2 ore de expunere la aceasta lumina sunt suficiente pentru a ne face sa uitam de un somn linistit. Una dintre solutii ar fi sa renuntam la a mai sta cu telefonul in mana inainte de somn (greu, nu?) sau sa nu ne mai uitam la serial (si mai greu!). Exista, totusi, o solutie mai putin dura si care ne va ajuta nu numai la a dormi bine, ci va reduce si durerile de cap si ne va proteja ochii: ochelarii antireflex pentru protectie, de la Nikon Lenswear. Chiar si daca nu ai probleme cu vederea, acestia au un tratament special (nu au dipotrii), care te protejeaza de razele daunatoare pe care le produc ecranele luminoase. Bineinteles, exista si cu dioptrii.

2018-12-04 16_38_59-Tratamente Archives - Nikon Lenswear Romania

Nu stiai ca Nikon produce si lentile de ochelari, nu? Ei bine, pot fi gasiti in toata tara, la partenerii autorizati. Pe harta de mai jos regasesti orasele in care poti merge la un control si de unde iti poti procura perechea de ochelari Nikon.2018-12-04 16_43_18-Parteneri Nikon - Nikon Lenswear Romania

Pe langa tratamentul SeeCoat Blue UV, la Nikon gasesti si tratamentul See Coat Plus UV, Night Drive Boost sau HCC. Aceeasi calitate japoneza, pentru ca tu sa vezi cu adevarat HD. Si sa te poti odihni…

2018-12-04 17_01_26-Tratamente Archives - Nikon Lenswear Romania

2018-12-04 17_01_37-Tratamente Archives - Nikon Lenswear Romania

2018-12-04 17_01_47-Tratamente Archives - Nikon Lenswear Romania