Ca o continuare a articolului anterior, in care am discutat despre prima dintre cele opt instrumente creative propuse de Jacob Goldenberg, respectiv despre comportamentul extrem, revenim cu cea de-a doua tehnica, anume consecinta extrema.

Citeste si Partea I – Comportamentul exterm

Citeste mai jos

Daca in cazul comportamentului extrem era vorba despre dramatizarea nevoii consumatorului pentru produsul sau serviciul promovat, acum ne referim la o consecinta exagerata a folosirii produsului/serviciului sau a intrarii in contact cu acesta. Pentru a putea folosi acest instrument, trebuie sa stim care este promisiunea pe care brandul o face. Apoi, trebuie sa exageram pe cat se poate respectivul efect, astfel incat sa venim cu doza de nou si, dupa caz, de amuzant, care sa surprinda publicurile mesajului.

Spre exemplu, cei de la Tabasco, au avut un afis publicitar care se baza pe acest instrument si care ilustra in prim-plan o tigara care ardea mocnit la ambele capete, iar pe fundal se vedea sticluta cu Tabasco. Astfel, ei au sugerat cat de iute este sosul pe care il comercializeaza (atat de iute incat, dupa ce il mananci, aprizi obiectul pe care il bagi in gura – consecinta extrema). Alte doua exemple, tot de la Tabasco, le puteti vedea mai jos. Se pare ca indragesc tare mult acest instrument creativ.

Daca ne legam tot de exemplul ipotetic specificat in articolul anterior, promovarea unei case foarte spatioase, ne putem gandi la un spot TV in care acelasi cuplu care, in cazul comportamentului extrem se chinuiau sa se strecoare printre maldare de lucruri, acum se striga in disperare unul pe altul prin casa si se ratacesc. Bineinteles ca din nou vine momentul in care persoanele creative trebuie sa adauge o forma cat mai haioasa si neasteptata in care sa imbrace aceasta idee, pentru a-i mari cat mai mult impactul si pentru a crea mult doritele reclame virale.

Citeste si:Partea a III-a – Alternativa absurda, Partea a IV-a – Efortul extrem, Partea a V-a – Metafora, Partea a VI-a – Inversiunea, Partea a VII-a – Activarea, Partea a VIII-a – Unificarea.

Autor: Claudia Caraba

tabascotabasco2

Citeste si:  Instrumente creative pentru reclame virale – Partea I – Comportamentul extrem