La fel ca si in cazul articolului anterior, avem de-a face cu o tehnica folosita in marketing si publicitate pentru crearea de reclame virale, care isi ia numele din randul figurilor de stil. De aceasta data, Jacob Goldenberg, autorul cartii in care sunt prezentate aceste instrumente, ne arata o metoda pe care sa o folosim aratand ce anume s-ar intampla (intr-un mod exagerat, bineinteles), in lipsa produsului sau  a serviciului pe care dorim sa il promovam.

Citeste si Partea I – Comportamentul exterm, Partea a II-a – Consecinta extrema, Partea a III-a – Alternativa absurda, Partea a IV-a – Efortul extrem, Partea a V-a – Metafora.

Citeste mai jos

Folosirea acestui instrument poate da nastere unor materiale de promovare foarte reusite si amuzante asa cum este exemplul spotului TV de aici, al celor de la Sears Optical: https://youtu.be/BWYvMTckz1E. Este evident cum se exagereaza efectele negative ale lipsei produsului, dar reclama este una haioasa si placuta.

Pentru a utiliza acest instrument, identificati, in primul rand, componentele promisiunii brandului, eliminati-le pe rand si incercati sa vizionati ce anume s-ar intampla in cazul in care un consumator nu ar putea beneficia de ele. Ganditi-va la situatii in care personajul ar fi afectat in mod direct si exagerati-le, dar aveti grija ca destinatarii mesajului sa inteleaga in mod direct ca este vorba despre o gluma. Este foarte usor sa jigniti folosind inversiunea, asadar fiti atenti la limitele care se impun.

O abordare la limita au avut-o cei de la Kayak aici https://www.youtube.com/watch?v=1klwR4d6brY&feature=youtu.be. Tocmai din acest motiv au aratat degetele personajului la final de reclama. Nu este vorba de faptul ca cineva nu ar fi inteles gluma, ci de faptul ca starea de disconfort poate fi indusa la nivelul subconstientului, ceea ce este chiar mai grav pentru publicitar si producator.

Citeste si:  Instrumente creative pentru reclame virale – Partea V – Metafora

O tactica importanta a acestui instrument este sa aratam generozitate si intelegere pentru « bietul » consumator care nu foloseste produsul nostru, apoi sa ni-l prezentam ca pe o sugestie data din generozitate.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Asteptam cu mare interes parerile voastre legate de acest instrument creativ.

Citeste si: Partea a VII-a – Activarea, Partea a VIII-a – Unificarea