Colectarea datelor despre clienti este un pas peste care proprietarii de afaceri nu ar trebui sa sara. Pentru a face acest lucru intr-un mod mai eficient si mai rapid iti prezentam niste intrebari esentiale pe care ar fi bine sa le iei in considerare.

  1. Este neaparat nevoie sa colectez date de la clientii mei?

Fara clienti afacerea ta nu ar exista. Stiind cine sunt si ce isi doresc de la tine poti creste loialitatea acestora fata de brandul tau, drept urmare, iti vor creste si vanzarile semnificativ.

 

  1. Ce fel de date personale ar trebui sa colectez si de ce?

Incepe cu elementele de baza cum ar fi numele si adresa de email. Acest lucru iti va permite sa personalizezi comunicarea cu ei si sa mentii legatura in cazul in care intervine vreo problema in legatura cu o comanda. Alte informatii pe care ar fi bine sa le colectezi, sunt cele legate de varsta, profesie si sex. Pe masura ce se dezvolta un sentiment de incredere intre tine si client, ai putea sa le ceri informatii despre valorile lor si despre stilul lor de viata. De exemplu, daca detii un magazin de mobila si prin intermediul unui chestionar afli ca o mare parte din clientii tai au copii, ai putea lua in considerare faptul de a confectiona si piese de mobilier pentru copii.

 

  1. Care e cea mai buna cale prin care as putea sa colectez datele?

Ai putea incepe prin a colecta date de la clienti de fiecare data cand acestia interactioneaza cu tine – in timpul unei convorbiri telefonice, a unei conversatii pe chat sau prin intermediul unui sondaj online.

Citeste si:  Cum procedezi sa castigi bunavointa unui client intr-o afacere

 

  1. Care este cel mai mare avantaj al colectarii datelor clientilor?

In primul rand, datele despre clienti te ajuta sa iti formezi o imagine mult mai clara despre acestia ajutandu-te sa comunici mult mai bine si mai eficient cu ei. Atunci cand intelegi adevaratele nevoi si dorinte ale clientilor, le vei putea face oferte mai bune pentru a-i atrage. Toate aceste lucruri nu vor face altceva decat sa iti creasca vanzarile.

 

  1. Care sunt greselile pe care ar trebui sa le evit?

Cea mai mare greseala in ceea ce priveste colectarea datelor de la clienti este aceea de a le cere prea multe informatii la un moment dat. Gandeste-te ca acestia ar putea sa se simta agasati sau presati.