Dezvoltarea cremei NIVEA, acum peste 100 de ani, a marcat inceputul unei povesti de succes unice si nasterea celui mai renumit brand de ingrijire a pielii din lume.

Nivea este produsul a trei factori diferiti: cercetare geniala, creativitate remarcabila si un simt al afacerilor foarte dezvoltat. In 1980, dr. Oscar Troplowitz a cumparat laboratorul din Hamburg al lui Paul C. Beiersdorf. Consilierul stiintific al lui Troplowitz, dermatologul sef, profesorul Paul Gerson Unna, i-a spus acestuia despre un agent de emulsionare inovator numit eucerit (vechiul cuvant grecesc pentru ceara pura). Impreuna, ei au dezvoltat prima crema stabila pe baza de ulei si apa care era potrivita pentru productia in masa in anul 1911, pe care au numit-o NIVEA.

„Mama tuturor cremelor” a fost denumita pentru culoarea ei alba pura, iar cuvantul NIVEA este derivat din latinescul „Nivis” care inseamna zapada. In plus fata de Eucerit, care a fost folosita pentru a lega uleiurile cu apa, crema originala continea si glicerina si un pic de acid citric, parfumat cu uleiuri de trandafir si crin. In ciuda modificarilor constante aduse formulei cremei Nivea pentru a se adapta la cele mai recente descoperiri, aceasta nu si-a modificat prea mult compozitia initiala.

Citeste mai jos

Cutia cremei NIVEA, pe de alta parte, a fost complet reproiectata dupa doar 14 ani dupa ce a fost lansata initial. In 1920, „anii de aur”, Nivea a recunoscut schimbarile vremii si a raspuns la acestea prin adaptarea profilului brandului . Designul fantezist al cutiei Nivea a fost inlocuit cu ceva mult mai simplu, dar aparte. In anul 1925 a fosta doptat un nou aspect – cutia era in totalitate albastra si avea doar textul NIVEA cu alb.

Familia NIVEA a continuat sa creasca. In anul 1930, multe produse noi au fost adaugate gamei, cum ar fi pasta de ras, sampon si ulei de piele. Nivea a devenit un brand de top al vanzarilor globale, intr-o anumita masura datorita publicitatii inovative facuta de Elly Heuss-Knapp, sotia celui care urma sa devina mai tarziu primul presedinte federal al Germaniei, Theodor Heuss. Elly Heuss-Knapp a recunoscut potentialul carismatic pe care il au culorile albastru si alb ale brandului, astfel le-a incorporat intr-o maniera inteligenta in reclamele ei.

Citeste si:  Cat de importanta a fost scoala pentru unii oameni de succes

Miracolul economic si competitia. In ciuda lipsei de materii prime si a greutatilor din anii de dupa razboaie, crema NIVEA devenise un brand solid si recunoscut la nivel international pana in anii 1950. Intre anii 1950 si 1960 aparea un nou trend, cel de a-ti petrece vacantele pe plajele Europei de Sud sau la ski. Beiersdorf nu a ratat ocazia si a lansat o gama larga de produse Nivea pentru protectie solara si de ingrijire a pielii speciala pentru aceste vacante.

Explozia supermarketurilor, eliminarea preturilor cu amanuntul, precum si a unor noi jucatori de pe piata, a introdus o concurenta dura in 1970. Beiersdorf a raspuns cu o campanie de publicitate de incredere si eficienta denumita „Creme de la Creme”. Campania s-a concentrat pe calitatea deosebita a cremei Nivea, eficienta de neegalat si onestitate.

Dezvoltarea gamei Nivea. Studiile din 1980 aratau ca increderea consumatorilor in marca Nivea a fost extrem de mare. Beiersdorf a recunoscut potentialul de crestere asociat acestei descoperiri si a lansat o serie de produse noi Nivea de ingrijire a pielii urmand aceleasi standarde ridicate ale calitatii. Unul din aceste produse a fost Balsamul After Shave NIVEA MEN pentru pielea sensibila a barbatilor.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Povesti despre afaceri de succes

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

In anii ’90, NIVEA s-a extins pentru a deveni un brand global cu nume, produse si ambalaje consistente. Produse, cum ar fi Visage, deodorant, soft, Vital si Bath Care – au fost dezvoltate in acest timp. In doar 10 ani vanzarile au crescut de patru ori si Nivea a devenit marca cea mai mare a lui Beiersdorf.

100 de ani de ingrijire a pielii pe viata. Fani din intreaga lume au aniversat 100 de ani marca NIVEA in 2011 in Hamburg, unde a inceput istoria Nivea. Beiersdorf a introdus acum un limbaj de design standard pentru aproximativ 500 de produse din marea familie NIVEA. Cand procesul de conversie pas-cu-pas care a inceput in 2012 se va termina, toate ambalajele NIVEA vor avea un nou logo, care se bazeaza pe semnul distinctiv NIVEA, cutia albastra.