Samsung Group este o companie din Coreea de Sud, infiinata in 1938, avand ca obiect principal de activitate productia de produse electronice si IT. In prezent, este numarul 1 mondial in productia de de memorii, monitoare TFT si telefoane CDMA.

Samsung, in limba coreeana, insemna trei stele.

In 1938, Byung-Chull Lee s-a hotarat sa isi deschida o afacere in care a investit o suma relativ mica pentru acele vremuri, incepand cu doar 40 de angajati si fiind localizata in Seul. De la Samsung Store pana la Samsung Group de astazi, afacerea a parcurs o dezvoltare accelerata, alegerea numelui companiei, “Trei stele”, dovedindu-se deosebit de inspirata.

Citeste mai jos

In prezent, compania emblematica a Coreei de Sud are aproape 200.000 de angajati si are birouri in 185 de tari.

In 1953, Lee a deschis o rafinarie de zahar fiind prima instalatie de fabricatie din Coreea de Sud, de dupa Razboiul Corean. De aici pana la cel mai mare producator mondial de electronice a fost cale lunga, insa ambitia fondatorului companiei, aceea de a fi mereu in frunte, a fost pe deplin satisfacuta in cele din urma.

Mai tarziu, Grupul Samsung s-a divizat in mai multe ramuri, precum Samsung Elecron Devices Co., Samsung Elecro-Mechanics Co., Samsung Corning Co. și Samsung Semiconductor & Telecommunications Co., toate fiind grupate sub numele de Samsung Electronics Co., Ltd., in anii 1980.

Primul produs al companiei a fost un televizor alb-negru (tot in jurul anilor ’80) iar cativa ani mai tarziu, intreaga lume a cunoscut forta si avantul industriei electronice sud-coreene prin televizoarele color care au inceput sa se gaseasca pe rafturile magazinelor de specialitate din diverse tari. In 1995 a proiectat primul sau display cu cristale lichide.

A devenit deja un lucru obisnuit ca ultima generatie dintr-un anumit sortiment de produse sa se schimbe aproape in fiecare an. Dar toate aceste cuceriri tehnologice nu ar fi putut fi posibile fara o cercetare de inalta factura concretizata in centre destinate exclusiv acestor preocupari. De asemenea, sume importante de bani au fost investite si in marketing,  incepand cu anul 1998, cheltuind mai bine de 6 miliarde de dolari in acest scop, una din activitatile de marketing constand in sponsorizarea ultimelor 5 editii ale jocurilor olimpice.

Citeste si:  Povestea IKEA – 9 decenii de succes

La inceputul celui de-al noualea deceniu al secolului trecut s-a dat startul neoficial, la nivel mondial, la ceea ce poarta acum denumirea de “era electronicii”. Competitia acerba dintre batranul continent si lumea noua a luat o turnura neasteptata cand, parca de nicaieri, au aparut produsele sub brandul Samsung. Avand in spate o istorie bogata in premiere, grupului sud-coreean i-a fost oarecum usor sa se instaleze in fotoliul de lider pe mai toate nisele pe care era prezent.  Prin dezvoltarea de sisteme integrate, de serii de produse diferite ca natura dar foarte apropiate prin compatibilitatile create, brand-ul asiatic a primit recunoastetrea pe care o merita atat din partea specialistilor cat si din partea consumatorilor.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Povesti despre afaceri de succes

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Considerat de catre rivalii sai ca fiind un competitor de temut, Samsung Electronics si-a extins foarte mult productia, pentru a deveni cel mai mare producator mondial de cipuri DRAM, flash memory, optical storage drivers, avand drept tinta sa dubleze vanzarile si sa devina producatorul principal a 20 de produse la nivel global pana in 2010. in prezent, el este unul dintre cei mai importanti producatori mondiali de display-uri cu cristale lichide si de telefoane mobile din noua generatie.

Implicat inca de la inceputuri in actiuni de sustinere sociala si a sportului, a cercetarii academice si a dezvoltarii tehnologice concernul Samsung este un nume care a cunoscut succesul si recunoasterea miliardelor de oameni prin produsele de o inalta calitate.