Pornind de la un simplu magazin care vindea aparate audio, Best Buy a avut o ascensiune impresionanta. Succesul companiei nu ar fi fost posibil fara asumarea unor riscuri mari in strategia de expansiune.

  • 1966

Best Buy Company. Inc. a fost fondata de catre Richard M. Schulze impreuna cu partenerul sau. Primul magazin s-a numit “Sunetul muzicii” si vindea numai echipamente audio pentru casa si masina.

  • 1970-1983

Succesul a venit imediat si au fost in stare sa vanda produse de 160.000$ din primul an. In anul 1970, Richard a devenit unic proprietar dupa ce a cumparat partea asociatului sau. Pana in anul 1981 a fost multumit cu doar profitul generat de catre vanzarea echipamentelor. In scurt timp a realizat ca industria nu are un viitor prea stralucit, dat fiind ca publicul sau tinta scadea de la o zi la alta. Pe langa echipamentele audio a adaugat sisteme video precum videocasete. In ciuda faptului ca avea foarte putina experienta in vanzari, a reusit sa genereze venituri de pana la 9.5 milioane $ in anul 1982. Acesta a fost un succes major pentru un magazin atat de mic. Chiar in anul respectiv, magazinul si-a schimbat numele in “Best Buy Co” spre a fi mult mai atractiv pentru publicul tinta.

  • 1984-1986

In anul 1984, compania a dezvoltat un lant de magazine si a deschis filiale in alte sapte locatii din regiunea de vest a Statelor Unite ale Americii. Acest pas a condus brand-ul spre detinerea a peste 40% din piata locala.

  • 1987-1988

Un nou plan de investitii presupunea diversificarea serviciilor in regiune, iar in anul 1987 Best Buy avea deja peste 25 de magazine.



Vanzarile au atins valoarea de 249 milioane $ in acel an, facand compania una dintre cele mai cunoscute din SUA. Acest succes instant nu a venit singur, a adus cu sine o serie de competitori destul de puternici. In anul care a urmat, vanzarile au scazut cu 60%, ceea ce a cauzat o ingrijorare severa in randul conducerii. Dar asa cum molusca trebuie sa sufere pentru a forma o perla, tot asa, aceasta criza a adus cea mai inovativa solutie cunoscuta vreodata in domeniul comertului.

  • 1989-1992

In anul 1989, compania a introdus idea “Concept II”. Planul era sa deschida niste saloane de prezentare, foarte bine aprovizionate, unde clientii puteau sa-si aleaga bunuri electronice direct de pe rafturi. Strategia a reusit sa scada numarul agentilor de vanzari si sa atraga mai multi clienti interesati de aceasta modalitate noua de prezentare a produsului.

  • 1993-1995

Conceptul a devenit un hit, iar nu dupa mult timp, in anul 1993, compania a inregistrat un venit de aproximativ 1.5 miliarde $. Cel mai mare competitor (Highland) a trebuit sa inchida din cauza pierderilor enorme .



 

  • 1996-1997

Pentru Best Buy, urmatorul pas a fost sa isi deschida magazine in aproape orice oras din SUA. In 1996, compania a deschis aproximativ 95 de magazine, datorita cresterii popularitatii brand-ului. La sfarsitul anului 1997, firma a intregistrat un profit de aproximativ 7 miliarde $

  • 2003 – prezent

In 2003, compania vindea orice fel de dispozitiv electronic in magazinele sale, de la masini de spalat la telefoane mobile, de la orice brand. in orice culoare si orice forma.

In prezent, Best Buy are aproximativ 1.600 de magazine, din care peste 500 sunt in afara Statelor Unite. Veniturile anuale depasesc 50 miliarde $.