Calitatile si inspiratia unui lider pot face diferenta intre succes si insucces in viata multor corporatii. Unul dintre cei mai experimentati CEO, Jeff Weiner, seful de la LinkedIn, ofera in cadrul unui interviu pentru Business Insider cateva recomandari pentru cei care isi doresc sa fie eficienti atunci cand conduc o companie.

Jeff Weiner spune ca nu este usor sa conduci o companie care dispune de peste 260 de milioane utilizatori ai retelei sale profesionale. Potrivit afirmatiilor acestuia, reteaua sociala pentru profesionisti a avut in ultima parte a anului trecut, o crestere a veniturilor cu 56%, fata de aceeasi perioada a anului anterior, ajungand la suma de 393 milioane dolari.

Citeste mai jos

Desi succesul financiar aduce multe satisfactii, Weiner considera ca aceasta crestere poate sa il distraga pe un manager de la viziunea corporatiei pe care o conduce. De aceea, CEO-ul de la LinkedIn spune ca firmele care obtin succesul si care cresc rapid se lasa deseori purtate de valul inovatiei si „uita sa mai urmeze o traiectorie stabilita”.

Business Insider scrie ca Weiner a vorbit si despre calitatile care l-au ajutat sa mentina pe crestere o corporatie pe care o conduce.

Managerul spune ca un lider adevarat nu le va spune subordonatilor sai niciodata ce sa faca! Diferenta dintre a fi lider si manager este esentiala pentru un leadership autentic, spune Weiner.

„Atunci cand eram tanar, nu intelegeam deloc aceasta diferenta”, arata CEO-ul de la LinkedIn.

Secretul consta in recrutarea acelor angajati care vor ajuta la sustinerea viziunii companiei!

Jeff Weiner mai apreciaza ca leadership-ul reprezinta talentul de a-i inspira pe altii in asumarea si indeplinirea obiectivelor lor.

„Daca te vei simti pierdut si vrei ca angajatii tai sa atinga un anumit target, atunci trebuie sa iti amintesti care este aceasta diferenta, mai ales ca sefii au tendinta sa le spuna oamenilor ce sa faca”, spune Weiner. El considera ca liderii adevarati ii inspira pe oamenii lor sa faca acele lucruri si nu le spun tot timpul ce au acestia de realizat.

Citeste si:  Limbajul nonverbal al unui lider - cum sa le arati oamenilor ca ii asculti

Pe de alta parte, multe firme au tendinta de a angaja diferiti salariati atunci cand activitatea lor ia avant, fara sa ii verifice prea mult in prealabil. Chiar daca un angajat este competent, secretul consta in recrutarea acelor oameni care vor ajuta la sustinerea viziunii companiei, spune Weiner.

De pilda, LinkedIn a rezistat pe piata de profil deoarece dispune de unele tactici deosebite de resurse umane si cauta tot timpul candidatii care poseda o anumita viziune tehnologica.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Jeff Weiner spune ca este de neinlocuit sa ai in companie pe cineva care intelege tehnologia si modul in care aceasta schimba societatea. Un lider trebuie sa fie capabil sa scoata la suprafata tot ce este mai bun dintr-un angajat, iar recrutarea inseamna o mica parte din acest proces.

Este necesar sa te asiguri ca tu, in calitate de lider, ai aceleasi calitati ca si angajatii respectivi, subliniaza Jeff Weiner. In plus, intr-o asemenea situatie, un lider competent se va asigura tot timpul ca atat el, cat si echipa sa se concentreaza asupra urmatorului obiectiv. „Lasati in urma realizarile si esecurile anterioare”, recomanda Weiner tuturor liderilor tineri.

Trebuie sa iti indrepti atentia mereu catre urmatorul pas, spune managerul, care precizeaza ca subordonatii sai vorbeau deja despre „urmatorul pas” in loc sa considere oferta publica initiala „un sfarsit de drum”.

 

Mihai Matei

 

Esti antreprenor? Esti director sau responsabil de resurse umane? Conduci o echipa?

Vrei sa cunosti nivelul la care se situeaza angajatii tai?

Vrei sa stii cum ipoti imbunatati performantele echipei pe care o conduci?

Atunci te asteptam la Trainingul Intensiv „Evaluarea si Managementul Performantelor Angajatilor”.

Mai multe detalii, aici!