Fiind considerat un produs 100% barbatesc, Lucky Strike a incercat intotdeauna sa atraga publicul feminin printre consumatori. A organizat o parada o emanciparii, cu domnisoare fumand Lucky pe Fifth Avenue din New York. A facut apoi legatura dintre fumat si pierderea in greutate, cu mesaje de genul „Reach for a Lucky instead of a sweet”. In 1942 a trecut de la pachetul verde, traditional, la unul alb, dintr-un motiv foarte simplu: doamnele nu agreau verdele Lucky si fumau tigarile concurente, anume Chesterfield.

Istoria Lucky Strike este de fapt povestea emanciparii femeilor americane. Datorita unei reusite campanii ai celor de la Lucky Strike, in Duminica Pastelui din 1929, aceste femei defilau vesele si mandre pe Fifth Avenue din New York, cu o tigara Lucky Strike aprinsa intre degete. Era manifestul lor, incercarea de a combate o prejudecata („doar barbatii pot fuma in public, femeilor nu le e permis s-o faca decat acasa, in taxi, la restaurant”).

Citeste mai jos

Parada femeilor fumand in plina strada a fost o idee geniala a lui Edward L. Bernays, specialistul in PR al companiei care producea Lucky Strike (American Tobacco). Raportul lui A.A. Brill, primul psihanalist al Americii, arata ca „emanciparea femeilor a inabusit multe dintre dorintele feminine. Multe femei fac astazi aceleasi lucruri ca si barbatii. Multe femei nu fac copii deloc; cele care aleg sa aiba copii fac mai putini. Trasaturile feminine sunt mascate. Tigarile, care sunt asimilate barbatilor, devin torte ale libertatii”.

Asa a luat nastere parada „tortelor libertatii” din 1929, cu fete recrutate prin revista „Vogue”, pufaind ostentativ dintr-o Lucky, in vazul tuturor. Locul si momentul fusesera si ele inspirat alese: Fifth Avenue, cea mai cunoscuta artera comerciala a New Yorkului, continea si multe biserici prestigioase, iar bisericile erau pline in Duminica Pastelui. In plus, cate trei domnisoare „marcau” fiecare biserica in parte si se alaturau paradei, cand aceasta ajungea in dreptul lor.

Lucky Strike a fost de asemenea primul brand care a incercat sa faca legatura dintre fumat si pierderea in greutate: a construit o campanie de promovare care comunica femeilor ca ar putea sa aprinda o tigara atunci cand sunt tentate sa guste ceva dulce. Mesaje precum „Reach for a Lucky instead of a sweet”, „When tempted, reach for a Lucky instead”, „Light a Lucky and you’ll never miss sweets that make you fat” au dus la o crestere cu 200% a cotei de piata, dar au starnit si furia industriei de dulciuri din America.

 LUCKYSTRIKE

„Verdele Lucky Strike a plecat la razboi”

O schimbare radicala s-a produs in noiembrie 1942, cand pachetul de Lucky Strike a abandonat ambalajul verde si a optat pentru cel alb. Transformarea a fost pusa in practica de designerul Raymond Loewy, despre care se spune ca „a schimbat America”. Tot el a creat logo-ul Shell si sticla de Coca-Cola, asa cum o stim azi. Campania care a urmat a fost difuzata la radio folosind mesajul „Lucky Strike Green Has Gone To War” („Verdele Lucky Strike a plecat la razboi”).

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Povesti despre afaceri de succes

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Studiile vremii aratau ca femeile nu agreau culoarea verde a pachetului si ca preferau albul pachetului concurent de Chesterfield.

Campania in care s-a schimbat culoarea pachetului a dus la o crestere rapida si semnificativa a vanzarilor (38%). Asta cu toate ca din cauza mesajului repetat a fost votata drept „cea mai dezagreabila reclama radio” intr-un sondaj realizat de revista „Women’s Day” in anul 1943.

 

Citeste si:  Istoria Mercedes-Benz