Din ce în ce mai multe companii oferă beneficiul de a lucra din confortul căminului, chiar și celor care sunt angajați full – time. Regula că trebuie să petreci opt ore la birou a fost demontată de mai mulți factori, precum tehnologia, accesul la diferite platforme de lucru doar cu o conexiune la internet și posibilitatea de a comunica în timp real cu ceilalți, oriunde te-ai afla. 

 

Un mare avantaj al muncii de acasă îl au cei care locuiesc în Capitală sau în orașele mari și sunt nevoiți să petreacă minute bune în trafic sau în mijloacele de transport în comun. E lesne de înțeles cum, pe timp de vară, de exemplu, după 40 de minute de stat în metrou, nu vei da cel mai bun randament la serviciu. Se poate să-ți lipsească interacțiunea cu colegii sau colectivul, dar acesta este un motiv numai bun de ieșit în oraș, după program.

 

Iată patru reguli esențiale prin care obții eficiență maximă lucrând de acasă:

 

Creează-ți un spațiu de lucru

Așezat pe canapea, cu laptopul în brațe, în pijamale, cam așa ar putea să sune un început de zi pentru un angajat care nu merge la birou. Trebuie să știi însă că pentru a fi eficient și pentru a reuși să-ți dozezi timpul astfel încât să duci la îndeplinire toate sarcinile este nevoie să ai un spațiu de lucru. 

 

Poziția corpului este esențială, așa că ai nevoie de un birou pe care să ții laptopul, în apropierea unei ferestre, pentru ca lumina naturală sporește capacitatea de concentrare.

 

Cumpără un scaun de birou adecvat

Taburetul din bucătărie s-ar putea să-ți creeze mari probleme cu spatele, așa că nu neglija acest aspect. După ce ți-ai organizat un colț al tău, unde știi că te așezi să lucrezi, ia în calcul achiziționarea unui scaun de birou adaptat nevoilor tale. 

 

Scaunele de birou sunt proiectate special pentru a-ți menține poziția corpului dreaptă și pentru a-ți oferi un confort sporit în cele opt ore pe care le petreci așezat. La finalul zilei, spatele tău îți va mulțumi. Și nu uita să te ridici cel puțin o dată pe oră pentru a pune corpul în mișcare. Dacă ai tendința să uiți de acest aspect, adaugă un memento pe telefon. 

 

Citeste si:  Cum iti transformi curtea intr-un loc de joaca distractiv pentru pitici?

Respectă mesele și ia-ți pauză de prânz

Te trezești, îți faci o cafea și ești gata să începi muncă, dar sari mereu peste micul dejun. Dacă ai fi mers la birou, îmbrăcatul, drumul până la destinație, toate acestea ar fi ocupat timp. Folosește-l pentru a lua cea mai importantă masă a zilei. 

 

Pune-ți ceasul să sune cu un sfert de oră mai devreme și dedică timp pentru această activitate. Stabilește o oră la care să iei masa de prânz și nu te abate de la ea. Oricât de concentrat și de ocupat ai fi, trebuie să conștientizezi importanța unei alimentații sănătoase. Dacă la birou masa e la oră fixă pentru toată lumea, acasă de ce să sari peste ea? Fă-ți un obicei în a mânca sănătos la mijlocul zilei și nu înghiți un sandviș la repezeală. Mai bine termini cu jumătate de oră mai târziu decât să renunți la aspectele benefice pentru organismul tău.

 

Păstrează-ți spațiul de lucru curat și ordonat 

Haosul și dezordinea din jur te vor determina să lucrezi haotic fără să-ți dai seama. Sigur ți s-a întâmplat măcar o dată să treci de la un task la altul, să uiți ce făceai înainte să sune telefonul și chiar să lași o sarcină neterminată doar pentru că nu ți-ai amintit de ea. Eficiența în lucrul de acasă vine și din capacitatea ta de organizare. 

 

Dacă folosești hârtii, ia-ți un coș de gunoi pe care să-l pui lângă masa de lucru. Nu lăsa dosare și pixuri înșirate în jurul tău și nici ambalaje sau pahare. Nu mânca pe laptop, căci bucătăria e foarte aproape. Folosește tăvi pentru documente, suporturi pentru accesorii de birou și panouri tip memo. Cu cât ești mai organizat, cu atât munca ta va fi mai eficientă.

 

Scapi de drumul până la birou și înapoi, te poți concentra mai bine cu muzica preferată în surdină sau savurând o băutură și nici nu-ți dai seama când a mai trecut o zi de muncă. Lucrul de acasă este pentru unii mană cerească și devin foarte productivi atunci când nu aud zarva colegilor în jur. Dacă te numeri printre ei, nu uita să respecți regulile de bază pentru a-ți păstra tonusul  și eficacitatea la job, dar și sănătatea.