In volumul sau „Cum sa fii un manager si mai bun”, Michael Armstrong ne explica ce inseamna managementul crizei.

Ce este managementul crizei

Expresia „management de criza” a fost inventata de Robert Macnamara in timpul crizei rachetelor nucleare din Cuba, cand a sps: „De acum nu mai exista nicio strategie, ci doar managementul crizei.” Managementul crizei este o expresie utilizata mai frecvent in cercurile diplomatice, dar poate sa existe in orice organizatie unde presiunea evenimentelor (externe sau interne) sileste managementul in luarea de decizii rapide. Acestea apar deoarece cria este un punct de raspantie sau un moment de pericol si suspans, iar in prezentul nostru turbulent punctele de raspantie si momentele periculoase ne insotesc permanent.

Managementul de criza poate fi definit ca:

Procesul de a aborda o situatie sub presiune intr-un mod care sa planifice, organizeze, directioneze si controleze mai multe operatiunni  interconectate si sa dirijeze procesul de luare a deciziilor celor raspunzatori pentru rezolvarea rapida, dar nepripita, a probemei acute cu care se confrunta organizatia,

Citeste mai jos

Crizele de management

In management se pot intampla diverse crize: o licitatie de preluare, un colaps in rata de schimb valutar, un medicament cu efecte secundare dezastruoase, un produs concurential ce apare pe neasteptate pe piata si pulverizeaza brandul lider de piata, o inovatie care trimite un produs in desuetudine, o greva brusca si pagubitoare, un director necinstit care aduce compania pe prima pagina a ziarelor, un incendiu sau o inundatie, plecarea la concurenta a unor membri esentiali ai exhipei de management si asa mai departe. Lista este nesfarsita.

Comportametul in managementul crizei

In cazul unei crize, lucrul cel mai important este sa va pastrati sangele rece.

Citeste si:  Cele mai comune greseli in crearea planului de afaceri

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Unul dintre talentele abordarii crizelor este de a le transmite tuturor celor din jur increderea ca intr-adevar gestionati criza. Indiferenta este un mod de a face acest lucru. Alta modalitate este sa lasati in chip deliberat impresia ca priviti situatia cu detasare – aproape relaxat – desi in realitate ati bagat in viteza a patra. In situatiile in care s-a dezlantuit iadul pe pamant, cand oamenii si hartiile zboara in toate partile si trei telefoane suna concomitent, un bun manager de criza se va lasa uneori pe spate in scaun, va sorbi din cafea si va flecari fara graba despre etapa de fotbal. Dupa aceea el isi va relua activitatea cu energie de doua ori mai mare.