Aflandu-te in postura de manager, managementul echipei insemna de multe ori si aplanarea conflictelor dintre angajati. De cele mai multe ori, oamenii au puncte de vedere diferite care, in anumite circumstante, pot crea un conflict. Insa, cum faci tu ca manager sa remediezi acel conflict?

Poti alege sa il ignori, sa invinuiesti pe cineva, sau sa incerci sa il aplanezi. Este clar ca un conflict trebuie aplanat, dar intrebarea este: cum faci asta? Trebuie sa tratezi situatia constructiv, pe baza unui plan. Nu te grabi sa tragi o concluzie putand crea astfel un dezastru si mai mare.

Totusi, un conflict nu este neaparat un lucru rau. Un conflict poate rezulta din diferentele dintre oameni, diferente care, uneori, pot face echipele mai eficiente. Atunci cand niste oameni cu puncte de vedere diferite, experiente, aptitudini si opinii, sunt insarcinati cu un proiect sau o provocare, efortul depus va fi mult mai mare comparativ cu al unei alte echipe cu puncte de vedere similare. Membrii unei echipe ar trebui sa fie deschisi catre aceste diferente si sa nu le dea voie sa evolueze catre un conflict.

 

Rezolvarea conflictului necesita timp si rabdare. Conflictele umane implica emotii, perceptii si actiuni, astfel, trebuie sa abordam toate cele trei stari pentru a le putea rezolva. Iata cum!

Citeste mai jos

  1. Pregateste-te sa intervii
  • Recunoasterea conflictului. Inainte de a interveni, un conflict trebuie recunoscut. Tendinta oamenilor este de a ignora primele semne, nereusind sa faca diferenta intre o discutie sanatoasa in contradictoriu si un conflict care poate dauna. Odata ce il identifici, discuta cu membrii echipei, adu-le la cunostinta acest lucru si incepe procesul de solutionare.
  • Procesul de cooperare. Toti cei implicati trebuie sa coopereze pentru a rezolva conflictul. Acest lucru inseamna sa iti pui echipa pe primul loc si sa renunti pentru moment la ideile si opiniile tale. Cei implicati trebuie sa incerce sa vorbeasca deschis despre problemele care au dus la situatia respectiva. Aici tu nu ar trebui sa participi altfel decat printr-o ascultare activa, pentru a intelege exact de unde au pornit problemele.
Citeste si:  Cum sa scrii o scrisoare de recomandare pentru un fost angajat

 

  1. Intelegerea situatiei

Procedeaza in felul urmator:

  • Clarificarea punctelor de vedere. Asigura-te ca ai auzit si ai inteles punctul de vedere al fiecarei persoane, si, in alelasi timp, asigura-te de faptul ca fiecare membru al echipei a inteles punctul de vedere al celuilalt. Acest pas este foarte important in rezolvarea unui conflict deoarece ajuta echipa sa priveasca lucrurile in mod obiectiv si cu mai putine emotii.
  • Analiza in grupuri mici. Separa echipa in grupuri mai mici, care sa nu contina persoane aliate. In aceste grupuri mici analizeaza si diseca fiecare punct de vedere. Asculta toate solutiile si ideile prezentate de diferite parti. Toata lumea trebuie sa fie ascultata pentru a putea descoperi o solutie viabila de aplanare a conflictului.
  • Reunirea echipei. Dupa un dialog de grup, fiecare parte este probabil mult mai aproape de a ajunge la un acord.

 

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  1. Ajungerea la un acord

Acum, dupa ce fiecare membru al echipei a inteles punctul de vedere al celuilalt, acestia ar trebui sa ia o decizie in legatura cu ce ar trebui sa faca mai departe. Cu toate ipotezele luate la cunostinta va fi mai usor sa se ajunga la o concluzie.

Odata ce conflictual s-a rezolvat, nu ar fi rau sa iti iei putin timp pentru a sarbatori intr-un fel acest lucru impreuna cu echipa ta. In felul acesta iti vei exprima recunostinta fata de contributia lor spre a ajunge la o solutie. Acest lucru poate creste increderea echipei tale in ceea ce priveste capacitatea lor de rezolvare a problemelor, si chiar poate ajuta la evitarea unor conflicte viitoare.