Mariana Vaida este unul dintre pionierii serviciilor de HR din Romania. Dupa o scurta perioada petrecuta in departamentul financiar a ajuns in HR si acolo si-a gasit locul. Asta se intampla in anii ’90 . In momentul de fata se afla la conducerea companiei BIA – Human Resources Management Services, companie specializata in servicii de recrutare personal si servicii de resurse umane, companie prezenta in Romania inca din 1992. Mariana Vaida este consultant in probleme de HR si speaker le evenimente importante din Romania dedicate oamenilor de resurse umane.


1. Care au fost pasii pe care a trebuit sa ii urmati in vederea atingerii succesului profesional?

Dupa o perioada destul de scurta petrecuta in departamentul financiar am ajuns in resurse umane si am simtit ca acolo este locul meu.

Citeste mai jos

Pasii pe care i-am facut ulterior au fost extrem de firesti. Am avut de invatat multe lucruri pentru ca domeniul resurselor umane era ceva nou pentru toti in anii ’90.  Pot spune ca mi-am dezvoltat cariera in tandem cu dezvoltarea conceptului de resurse umane in Romania, cu desprinderea de financiar si cu redefinirea rolului oamenilor de resurse umane, departe de acel prafuit “de la personal”.

 

2. A existat si in cazul dumneavoastra vreun esec profesional? Povestiti-ne cum ati trecut peste el.

Nu as putea spune ca am avut esecuri profesionale dar in business-ul de servicii poti considera pierderea unui client un fel de esec. Asa ca, de fiecare data cand preluam un client trebuie sa ne gandim cat timp va ramane acesta in portofoliul nostru, cum vom putea face lucrurile cat mai bine in asa fel incat colaborarea sa fie indelungata si benefica pentru ambele parti.

De asemenea neperformanta angajatilor poate fi un esec al managerilor. La capitolul acesta eu sunt unul dintre fericitii manageri care are bucuria de a avea una dintre cele mai competente si longevive echipe.

 

3. Cu cat esti pus intr-o functie mai inalta, cu atat responsabilitatea creste. Cum ati simtit aceasta schimbare pe parcursul dezvoltarii profesionale?

Intr-adevar, o functie mai inalta presupune responsabilitati mai mari si poate, unele dintre ele, nu sunt din categoria celor pe care sa-ti placa sa le faci.

Pe parcursul dezvoltarii mele profesionale, am privit fiecare etapa ca si o noua provocare. In felul acesta  nu am simtit responsabilitatile noi ca si ceva dificil de indeplinit. Am invatat si invat mereu, ma implic de multe ori in activitati operationale si incerc sa transmit mereu incredere oamenilor care ma inconjoara.

 

4. Care este cea mai mare motivatie pe care o poate avea cineva in procesul de avansare in cariera?

Cred ca motivatia in a avansa in cariera este diferita de la om la om. Am vazut oameni care privesc doar partea materiala a promovarii sau oameni pentru care avansarea presupune putere decizionala  ori cei pentru care urcarea pe scara ierarhica inseamna cunoastere si abilitati noi pe care le vor dobandi.

Opinia mea este ca trebuie sa existe un echilibru intre acestea – cunoastere, bani, putere decizionala. In felul acesta vei putea sa te dezvolti armonios si vei putea sa fii obiectiv.

5. Compania BIA HR are un portofoliu de clienti cu o mare notorietate in Romania. Cum se poate ajunge la astfel de clienti in domeniul dumneavoastra de activitate?

 BIA HR este prezenta pe piata de servicii de resurse umane din Romania din anul 1992. Suntem pionieri in domeniu, am crescut si ne-am dezvoltat odata cu piata. Ne preocupa permanent tendintele pietei si suntem dornici sa venim in intampinarea clientilor cu solutii inovative si adaptate nevoilor companiilor.

 Faptul ca tratam fiecare proiect cu maxima responsabilitate si profesinalism ne aduce aprecieri si recomandari din partea partenerilor nostri.

 6. Cum se pastreaza acesti clienti?

Citeste si:  Interviu Camelia Dinu - SobiS: "Pasi marunti, dar siguri, ambitie, seriozitate, tact, perseverenta!"

In principiu, reteta pastrarii unui client se bazeaza pe doua aspecte:

  • Partea operationala
  • Partea relationala

Din punct de vedere operational, consultantii BIA se straduiesc sa fie de fiecare data cei mai buni si chiar reusesc. Asta pentru ca echipa este una de profesionisti, specializati in domeniile in care activeaza.

Inca de la inceputul colaborarii cu un nou partener, ne implicam activ in intelegerea business-ului partenerului nostru. Ne pozitionam ca si parte activa a echipei acestuia si in felul acesta putem chiar anticipa anumite nevoi devenind astfel proactivi. Pozitionarea ca si parte activa a echipei partenerului ne ajuta mult si in partea relationala.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Interviuri antreprenori de succes

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Pe de alta parte, suntem extrem de atenti la solicitarile, sugestiile sau nemultumirile clientilor nostri, fiind binecunoscut ca un client care “plange” este un client valoros si care te ajuta sa-ti imbunatatesti procesele.

Ne preocupam indeaproape sa avem o comunicare permanenta si directa cu persoanele de contact ori reprezentantii managementului partenerilor nostri.

Mai mult, datorita specificului activitatii noastre, clientii nostri sunt si candidatii care aplica pentru diverse pozitii sau care doresc sa fie inregistrati in baza noastra de date pentru proiecte viitoare. Anul acesta avem in strategia noastra  cateva proiecte specifice care se adreseaza acestui segment de clienti.
7. Care sunt sfaturile pe care le-ati da unor persoane care sunt la inceput de drum in cariera pe care ati ales-o?

Sfatul pe care-l dau celor la inceput de cariera in domeniul resurselor umane  este sa faca bine ceea ce fac.

Chiar daca a lucra in HR este la moda sau pare facil, eu recomand tinerilor sa caute job-ul care-i reprezinta si sa se dedice acestuia. Pentru fiecare dintre noi a avea job-ul care ne place si ne reprezinta inseamna implicare totala, performanta si multumire.

 

8. Care credeti ca este cel mai important aspect la care un manager trebuie sa aiba grija atunci cand vine vorba de conducerea unei echipe?

Consider ca un mare accent trebuie pus pe castigarea increderii oamenilor. Desigur, procesul acesta necesita timp dar numai in felul acesta oamenii te vor urma.

Felul meu de a conduce echipa este unul democratic. Cred in acest tip de conducere, cred in transparenta, in deschidere, in comunicare permanenta si mai cred in principiul ca un manager trebuie sa aiba acea viziune de ansamblu a echipei, incat fiecare membru al acesteia sa fie integrat perfect in angrenaj. Atata vreme cat oamenii fac ceea ce le place vor face in egala masura si ceea ce trebuie.

9. O propozitie care sa ramana pentru Portal Management ca un citat celebru:

Un bun manager este acela care are o echipa buna!

 

Mariana Vaida

Director General – BIA Human Resources Management Services

Firma recrutare personal, servicii resurse umane si servicii salarizare

www.bia.ro

 

Traininguri Specializate Romania te invita sa participi la cel mai bun training dedicat eficientizarii proceselor de recrutare: Training “Cresterea eficientei in procesele de recrutare” – a IVa editie. Pentru detalii click aici!