Cateva informatii pe care le gasesti in acest interviu:

  • Cum poti ajunge sa lucrezi pentru Formula 1™

  • De ce alege o companie canadiana forta de munca din Romania

  • Avantajele WPG in fata concurentilor

WPG Solutions este un call center de origine canadiana, fondat in anul 2012, care a avut o ascensiune rapida si frumoasa. Angajatii sunt tineri, determinati, energici, cunoscatori de 7 limbi straine si formeaza o echipa frumoasa si unita cu care compania se mandreste.

La inceputul acestui an, WPG a ajuns sa incheie contract cu unul dintre cele mai importante si sonore nume din industria sporturilor pe 4 roti. Prin urmare, a inceput procesul de recrutare pentru a ocupa cele 100 de pozitii deschise pentru a deservi acest gigant.

Citeste mai jos

In acest interviu, Mihai Arsene, Director General, ne ofera mai multe detalii despre proiect si despre amplul proces de recrutare ce are loc in aceasta perioada.

  1. Buna, Mihai! Povesteste-ne putin despre WPG.

Hey, cu drag!

Am luat fiinta in anul 2012, ca urmare a nevoii lui Wayne Silver de a-si stabili un serviciu de Customer Support pentru alte companii ale grupului. Wayne este antreprenor in serie cu un istoric de 30+ ani in dezvoltarea unor companii precum Encore Telecom – wholesaler telecom, si Navatalk Inc – furnizor de servicii de telefonie clientilor din Canada. Interesat fiind sa isi deserveasca aceste companii cu asistenta tehnica si comerciala pentru clientii lor, a cautat infiintarea in alte tari precum Canada, India, Egipt, Moldova. Incercarile au dus la rezultate bune dar nu la fel de bune precum oportunitatea pe care a gasit-o intamplator in Romania. Cunostea tara si oamenii pentru ca sotia dansului este romanca. A fost atras inca de la inceput de inteligenta, abilitatile lingvistice, competentele tehnice si de comunicare, lucruri extrem de importante in tipul acesta de servicii prin telefon sau email. Deschiderea noastra culturala fata de alte popoare ne ajuta mult in comunicare deschisa, directa, asertiva. De la acel moment in 2012, WPG a crescut exponential, ca acum, sa avem clienti si parteneri de pe tot globul, din UK in Israel, din US in Franta etc, acoperind un spectru mult mai larg de servicii precum Customer Care, Telemarketing, Data Mining, Market research etc.

Eu m-am alaturat in urma cu 5 ani. De atunci am dezvoltat compania care acum numara aproximativ 80 de angajati. Am pus bazele unei echipe puternice in operational, resurse umane, vanzari, iar acum ma implic foarte mult in implementarea unor proiecte noi si interesante.

2. Stim ca ati inceput colaborarea cu un nume sonor din industria sportiva automobilistica. Ne poti da detalii despre proiect?

Asa este, de foarte curand am fost numiti si insarcinati de catre Formula 1™ cu alcatuirea unei echipe multilingve de Customer Support dedicata unui produs proprietar F1™, o platforma digitalizata pe care oricine si de oriunde o poate folosi de pe orice dispozitiv mobil sau televizor, sa urmareasca in direct sau in reluare toate cursele lor. Pentru ca produsul va fi promovat in scurt timp pe mai multe canale si in diferite tari concomitent, angajam pana la 100 de oameni vorbitori de Engleza, Spaniola, Franceza sau Germana. Viitorii colegi vor avea ca principala sarcina oferirea de asistenta tehnica si comerciala unui potential numar de 500 de milioane de fani F1™, de la logare si folosire a tuturor beneficiilor platformei pana la facturare si plata.

3. In aceasta perioada aveti 100 de posturi ce asteapta sa fie ocupate. Care este profilul candidatului ideal?

In primul rand, eficienta si usurinta in exprimare in limba pe care se angajeaza. La fel de important pentru F1™ este ca viitorii colegi sa fie impatimiti ai acestui sport extraordinar, sa comunice liber si deschis cu orice fan asupra oricarei curse, pilot, echipa. Mai departe, colegii nostri din HR vor evalua competentele tehnice in folosirea calculatorului, macar la un nivel mediu, asertivitatea, competitivitatea, responsabilitatea de a respecta un program de prezenta strict, flexibilitatea si adaptabilitatea catre diverse tipuri de personalitati cu care ar intra in contact. In plus, pentru ca in structura echipei va exista un Manager de Proiect, Supervisori, procesul de recrutare si selectie va fi continuat cu o etapa de inductie si training, iar mai apoi cu sesiuni regulate de coaching si feedback, tocmai sa asiguram un proces de invatare complet si continuu.

4. Activati intr-un mediu putin spus concurential. Care sunt avantajele pe care le aveti in fata celorlalte companii?

Avem o organigrama plata, fara mult management sau sisteme represive. Ne bazam in schimb pe promovarea unui mediu de lucru deschis, transparent, incurajarea opiniilor si ideilor. Pentru multi tineri care conteaza sa nu devina un „numar” intr-un Excel precum se intampla in marile corporatii, aici in WPG gasesc acest aspect. Sistemul nostru de valori este format din responsabilitate sociala, dezvoltarea si incurajarea oamenilor sa isi depaseasca barierele impuse de scoala, societate etc.

Citeste si:  Ioana Anescu - director executiv IAB Romania: "Fa ce iti place si o sa iti placa ce faci!"

Ca si sisteme de recompensa, folosim salarii competitive, bonusuri pentru performanta, premii pentru diverse concursuri haioase, imbinand si elemente distractive printre activitatile noastre de zi cu zi. In fiecare zi de miercuri avem ciocolata adusa la birou, pentru un plus de energie, in fiecare vineri mancam fructe la birou, pizza. Stim si nu uitam sa ne si distram in tot ce facem.

5. Stim ca firma este de origine canadiana. De ce a ales sa creeze o divizie in Romania? Sunt potriviti romanii pentru acest domeniu?

S-a intamplat asa pentru ca Romania dupa cum bine se stie, este una dintre cele 10 destinatii globale in ce presupune BPO (Business Process Outsourcing), cu deja peste 60000 de oameni la nivel national angrenati intr-un astfel de proces. Si asta pentru ca avem o forta de munca educata in IT, limbi straine, contabilitate, resurse umane. Marile corporatii si-au facut sedii in Romania inca dupa revolutia din 1989, profitand astfel de un mediu de business in dezvoltare, plati de salarii mult mai mic decat in Occident.

6. Stim ca sunteti diferiti. Credeti in dezvoltarea fortei de munca si in retentia angajatilor. Nu sunteti corporatie si nu vreti sa auziti de nimic din ce tine de „robotizarea” angajatilor. La ce ar trebui sa se astepte un candidat, atunci cand vine la o discutie cu voi?

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Interviuri antreprenori de succes

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

La o discutie deschisa, cu bomboane, cafea sau fructe pe alese. Esential pentru noi este sa cream un mediu in care sa ne faca placere sa venim in fiecare zi cu zambetul pe buze si cu certitudinea ca invatam ceva nou in fiecare zi unii de la altii. Ii invit pe toti care vor sa ni se alature sa ne viziteze, sa ne cunoastem, sa evaluam impreuna punctele forte si apoi decidem impreuna unde si pe ce ne canalizam.

7. Se poate construi o cariera in acest domeniu?

Cu siguranta. Unii dintre colegii nostri sunt inca de la inceputul companiei, urmand un plan de cariera bine stabilit inca de la inceput, au trecut prin diverse taskuri si roluri, ajungand sa conduca departamentele din care au inceput. Este unul dintre principiile noastre sa construim cariere.

Alti colegi care intre timp nu mai sunt cu noi au facut-o pentru a-si folosi ce au deprins cu noi in companii mult mai mari, promovati in roluri cu o expunere imensa. Ne bucuram ca putem sa fim considerati o astfel de rampa de lansare, intr-un plan foarte mare al fiecaruia dintre noi.

8. Cum ajungeti la potentialii candidati? De ce canale va folositi si care sunt cele mai eficiente?

Avand o cultura deschisa la nou, folosim cu mici exceptii numai mediul online. Facebook si LinkedIn ne expun catre un public larg de candidati, pe diferite paliere in cariera lor profesionala. Unii sunt la inceput de drum, altii sunt manageri cu multa experienta.

Folosim cu succes si canalele generice de tip job board, doar ca il folosim pentru cautari specifice, in functie de interesul nostru. Piata fortei de munca s-a schimbat mult in ultimii ani, iar aplicantii pe un post sau altul sunt foarte putini. Preferam oricum o atitudine proactiva in care filtram si evaluam cei mai potriviti oameni posturile pe care le avem.

Suntem prezenti activ in mediul academic, cautam candidati in randul studentilor sau masteranzilor de limbi straine.

9. In final, te rugam sa ne lasi cateva cuvinte care vor servi drept inspiratie pentru cititorii nostri. Acestea vor deveni „citatul Mihai Arsene”.

„Indiferent daca crezi ca poti sau nu poti sa faci ceva, ai dreptate.” Henry Ford

Preiau acest citat ori de cate ori incerc sa gasesc o rezolvare a unei probleme pentru a ma incuraja ca de fiecare data exista solutii, si doar o schimbare de perspectiva aduce mai multa intelegere decat lamentari sau indoieli in fortele mele.

 

Pentru mai multe detalii despre joburi si pentru a aplica, da click AICI.