Mihai Cotrut este antreprenorul din spatele brandului vopseadehaine.ro, reprezentantul Dylon in Romania. Aflam de pe site-ul lui ca totul a plecat dintr-o joaca, din dorinta de a readuce la viata culoarea unei perechi de pantaloni, de a schimba monotonia unei huse de canapea sau pur si simplu de a permite imaginatiei sa zburde libera in dulapul cu bluze si rochii.

Noi ne-am horatat ca este momentul sa aflam mai multe.


 

Mihai, in primul rand, trebuie sa iti spunem ca Portal Management se pozitioneaza ca o sursa de inspiratie pentru performanta in afaceri. Asadar, trebuie sa te intrebam: ce te motiveaza pe tine? Ce te inspira? Ce te face sa ai dorinta si puterea de a creste aceasta afacere frumoasa?

Citeste mai jos

Satisfactia clientilor cred ca este cel mai important factor motivational pentru mine. Faptul ca acestia recomanda la randul lor produsele Dylon, ca impartasesc cu prietenii lor experientele avute si ca se reintorc mereu cu aceeasi incredere, imi ofera certitudinea ca le oferim produsul care le confirma asteptarile.

Spune-ne cateva lucruri despre cum a inceput povestea vopseadehaine.ro. Cum anume ai intrat pentru prima oara in contact cu brand-ul Dylon si ce anume te-a facut sa repeti experienta?

Am aflat de produsele Dylon plimbandu-ma printre rafturile unei drogherii din Olanda. Mi-au atras atentia cutiile colorate in nuante incredibile si am decis sa incerc. M-a fascinat ideea ca puteau fi folosite extrem de usor, direct in masina de spalat, iar rezultatul fantastic m-a facut sa incerc din nou. Cred ca acelasi mecanism se regaseste si la clientii nostri. Multi dintre ei revin pentru ca ii cucereste produsul. Este suficient sa il incerce o data.

Dar ideea de business cum a venit? Ai simtit o nevoie pe piata din Romania? A fost un risc asumat? Povesteste-ne.

Asemenea clientilor nostri, uimit de efectul avut asupra unor articole vestimentare decolorate, am recomandat la randul meu prietenilor aceste produse. Recomandarile s-au materializat prin comenzi pe care le aduceam in cantitati mici, atunci cand ma intorceam in tara, fiind stabilit in acel moment in Olanda. Odata intors definitiv in Romania, am decis sa contactez producatorul, iar pasiunea cu care i-am explicat planul de business pe care il aveam pentru a intra pe o piata noua l-a convins sa punem in aplicare planurile de pe hartie. A fost un risc asumat, avand in vedere permeabilitatea redusa de pe piata din Romania. Orice risc a fost insa contrabalansat de increderea nelimitata in produs si in potentialul enorm pe care il genereaza.

Cum a fost perioada de start a afacerii? Cum ai reusit sa iti prezinti produsele in fata publicului tinta?

Cea mai mare provocare a fost sa trec peste prejudecatile celor carora ma adresam, poate de aici nascandu-se si sloganul nostru: simplu, eficient, colorat. Dupa o perioada destul de lunga in care bunicile si mamele noastre foloseau binecunoscuta vopsea la plic in tot felul de recipiente puse pe foc, ideea ca exista un produs atat de simplu de utilizat si de eficient in acelasi timp poate ridica multe sprancene. Oamenii raman uimiti cand le povestesc ca se utilizeaza in masina de spalat, la 40 de grade. Am promovat foarte mult acest lucru, iar calitatea vopselurilor m-a facut sa fiu perseverent, stiind ca timpul lucreaza in favoarea mea, stiind ca, odata incercat acest produs, clientii il vor recomanda mai departe, ceea ce s-a si intamplat.

Acum exista o clientela fidela? Oamenii care recurg la solutiile acestea de reinnoire a garderobei si reimprospatare a casei revin pe site-ul tau?  Daca da, cum ai reusit sa ii tii aproape?

Rezultatele avute in urma folosirii acestor produse au avut un rol determinant in fidelizarea clientilor. In prezent, pe pagina noastra de Facebook “Vopsea de haine”, s-a creat o adevarata comunitate. Oamenii care nu au incercat vopselurile noastre pun intrebari din pura curiozitate, iar clientii fideli le raspund si chiar le ofera poze pentru a-I convinge sa cumpere. Este ideal ce se intampla acolo, motiv pentru care incercam sa reflectam experientele lor si intr-o sectiune dedicata pe site-ul oficial www.vopseadehaine.ro.

In acelasi timp, ne asiguram ca toti clientii nostri potentiali sau actuali beneficiaza de transparenta maxima si au acces la toate informatiile. Suntem insa constienti ca orice campanie de marketing este surclasata de experienta directa pe care o are un utilizator, folosind un produs. Acesta poate fi convins sa achizitioneze o singura data, dar daca rezultatul nu este cel asteptat, el nu mai revine. 

Spune-ne, te rugam, ce ai schimba la startul afacerii tale, daca ai putea da timpul inapoi?

Citeste si:  Catalin Ionescu - OMUL

Nimic. S-au luat decizii bune, dar si decizii al caror rezultat nu a fost nici pe departe cel asteptat. Din toate insa s-au tras invatamintele necesare care ne ajuta sa ne imbunatatim in fiecare zi. Nu exista cred un manual al ideilor perfecte pe care sa le urmezi intr-o afacere, iar succesul vine cateodata dupa un numar apreciabil de cucuie.

Acum, sa privim putin in viitor. Cum vezi dezvoltarea afacerii tale?

Inca de la inceput targetul a fost foarte clar. Glumind cateodata ii spun “targetul celor trei 1”: 1% din femeile din Romania sa cumpere o cutie, o data pe an. Nu exista intrebarea “daca” ci “cand” se va atinge acest target.

In Romania exista o multime de oameni care, in urma unei experiente cu un brand inexistent pe piata autohtona, se gandesc ca ar putea incepe ei sa il comercializeze, dar nu au curaj. Ce le recomanzi? Care este reteta?

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Interviuri antreprenori de succes

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Inainte de a face analize de piata, business plan-uri, strategii de marketing, cel mai important este sa crezi in acel produs. Sa reusesti sa transmiti din increderea ta utilizatorilor finali. Numai asa vei putea sa scoti in evidenta avantajele si sa te diferentiezi de celelalte produse. Este important sa fie un produs de calitate, sa iti cunosti clientul caruia i te adresezi, sa stii care sunt caracteristicile produsului tau care sa ii satisfaca utilizatorului final o anumita nevoie. Condimentam reteta si cu putina pasiune pentru ceea ce faci si atunci rezultatele ar trebui sa apara.

Consideri ca experienta profesionala dintr-un anumit domeniu este foarte relevanta pentru inceperea carierei de antreprenor?

As numi-o importanta mai degraba decat relevanta. Folosirea cunostiintelor dobandite anterior de a incepe o cariera de antreprenor este mai mult decat binevenita. Dar indiferent de experienta profesionala avuta, un antreprenor la inceput de drum se poate lovi de provocari noi, din care invata si care il ajuta sa se perfectioneze. Entuziasmul unui nou inceput poate eclipsa cateodata inerentele dificultati aparute.

Ce ii sfatuiesti pe cei aflati la inceput de drum in ale antreprenoriatului?

Sa fie increzatori in ei si in produsul lor, sa stie cui se adreseaza si ce beneficii ofera clientilor, si nu in ultimul rand sa aiba rabdare. Rezultatele vor veni.

In final, te vom ruga sa ne lasi aici cateva cuvinte care sa ramana o motivatie si o inspiratie pentru comunitatea Portal Management – citatul Mihai Cotrut.

Nu exista lucruri pe care nu le putem face, exista doar lucruri pe care nu am invatat inca cum sa le facem.

Afacerea lui Mihai si mai multe despre ea, gasiti aici:

mihai cotrut - dylon

 

 

 

 

Interviu realizat de Claudia Caraba