Foarte multi antreprenori investesc sume importante de bani incercand sa isi dezvolte afacerea prin intermediul tehnicilor traditionale de branding. Vremurile s-au schimbat, drept urmare, tehnicile traditionale de branding nu mai functioneaza in orice situatie. Fiind constient de urmatoarele mituri, vei reusi sa eviti anumite greseli si sa salvezi nenumarate ore de frustrare.

Mit: Brandingul implica niste costuri foarte mari.

Realitate: Fii selectiv si investeste bani in ceea ce este semnificativ pe termen lung. De exemplu, s-ar putea sa nu ai nevoie de o echipa de marketing care sa lucreze full-time inca de la inceput. In schimb, ar trebui sa dai o foarte mare importanta crearii unui logo de foarte buna calitate.

Mit: Brandingul poate astepta

Realitate: Chiar daca tu consideri ca inca nu este timpul pentru lansarea brandului afacerii tale, nu neglija acest aspect. Un pic de informare precoce te poate ajuta foarte mult. Cercetarea de piata te poate ajuta sa te conectezi cu clientii aratandu-le o prima idee in legatura cu ceea ce ai de oferit. Da-le clientilor sansa de a se implica si fa-i sa se simta ca o parte a procesului – pentru ca pana la urma exact asta sunt.

Mit: Produsul meu se va vinde oricum.

Realitate: Desigur, un produs vedeta va duce la reclama si lauda in social media, dar iti doresti ca brandul tau sa-si extinda calitatile produsului care, la randul sau sa spuna o poveste bazata pe emotii astfel incat sa fie pe placul clientilor tai si sa-i faca sa revina pentru mai mult.

Mit: Campania mea a luat sfarsit.

Realitate: Munca in marketing nu se termina niciodata. Este foarte important  sa te gandesti constant la strategia ta de branding astfel incat sa o faci sa evolueze la fel cum evolueaza si produsul/serviciul pe care il reprezinta. Creeaza-ti un program in acest scop astfel incat sa contribui in fiecare zi la cresterea brandului. Poti face asta prin intermediul postarilor pe blog sau pe retelele de social media, poti participa la diferite reuniuni sau poti chiar apela si la cold calling.

 

Citeste si:  Culorile - prieten sau dusman pentru Heinz