Compania americana Wrangler se pozitioneaza ca una care crede in spiritul oamenilor muncitori si, totodata, stiu sa se distreze si sa isi exprime in mod curajos individualitatea. Intre valorile acesteia se disting angajamentele solide, perseverenta si puterea de a trece peste obstacole si provocari. In sustinerea acestor valori, chiar pe site-ul oficial al companiei, putem gasi urmatoarele cuvinte: “Este la fel ca intotdeauna, chiar ca inainte de realizarea primei perechi de jeansi Wrangler din 1947. Istoria noastra merge in paralel cu dezvoltarea tarii, jeansii nostri fiind purtati de oamenii care au construit-o.”

Asadar, ar fi interesant sa trecem in revista momentele importante din aceasta istorie.

Citeste mai jos

  • 1897 – C.C. Hudson, in varsta de 20 de ani, pleaca de acasa in cautarea unui loc de munca si isi gaseste de lucru intr-o fabrica de textile pentru muncitori din North Carolina, unde trebuia sa coasa nasturi pentru 25 de centi pe zi.
  • 1904 – Firma respectiva se inchide, iar Hudson, impreuna cu fratele sau, cumpara o mare parte din masinile de cusut si fondeaza Hudson Overall Company, o mica fabrica de textile pentru muncitori, ce activa din cadrul unei mansarde.
  • 1919 – Vanzarile noii companii cresc radical si, astfel, apar noi centre de lucru, iar numele se schimba in Blue Bell Overall Company.
  • 1926 – Compania Big Ben Manufacturing din Kentucky cumpara Blue Bell pentru 585.000$, dar numele si sediile acesteia raman aceleasi.
  • 1936 – Blue Bell lanseaza Super Big Ben Overalls, o salopeta de lucru dintr-un nou material cu noi proprietati benefice, astfel setand niste noi standarde in industrie.
  • 1943 – Blue Bell cumpara firma din acelasi domeniu, Casey Jones, si, odata cu aceasta si dreptul de a folosi brandul Wrangler.
  • 1947 – Wrangler lanseaza prima pereche de jeansi de tip western, destinati consumului larg, creati de croitorul Rodeo Ben. Acestia sunt purtati de nume mari ale modei western si primesc doar cuvinte de lauda.
  • 1948 – Jim Shoulders, cowboy – campion mondial, devine o imagine importanta a Wrangler.
  • 1962 – Blue Bell deschide un sediu in Belgia si, astfel, Wrangler este lansat cu succes in Europa.
  • 1963 – Revista Newsweek inventeaza cuvantul “teenager” (adolescent), iar pe coperta apare o tanara imbracata in Wrangler
  • 1974 – Asociatia Cowboy-lor de Rodeo devin imagine a jeansilor Wrangler.
  • 1982 – Wrangler este sponsor oficial al pilotului de curse Dale Earnhardt. Astfel, cu celebra “Wrangler Jeans Machine”, brandul devine primul implicat in cursele NASCAR.
  • 1996 – Una din fiecare cinci perechi de jeansi vandute in America are marca Wrangler.
  • 2008 – Traditia se pastreaza si, in parteneriat cu Asociatia americana a iubitorilor de cai, lanseaza The Ultimate Riding Jean.
Citeste si:  CD Projekt Red - Sau cum o echipa mica a intrecut Ubisoft si EA

Autor: Claudia Caraba