1. Nu stii numele angajatilor si te adresezi tuturor cu „prietene” sau „sefu”.
  2. Nu stii care sunt obiectivele anuale ale companiei si nu poti spune nimanui care sunt obiectivele tale.
  3. De fiecare data cand un angajat bate la usa ta, crezi ca vrea o marire de salariu sau concediu.
  4. Nu poti numi ultima carte referitoare la profesia ta pe care ai citit-o.
  5. Ori de cate ori exista o criza sau o situatie fierbinte, toata lumea presupune ca cineva va fi concediat.
  6. De fiecare data cand mergi in vacanta, presupui ca vei fi inlocuit.
  7. Toate conversatiile cu Directorul General incep cu „am avut o sedinta cu oamenii mei si acum toata lumea este la curent cu ceea ce avem de facut” sau ceva de genul asta.

Daca practici un management defectuos, iata cateva actiuni pe care le ai de facut pentru a indrepta situatia:

  1. Invata numele tuturor angajatilor tai. Invata si numele sotilor, nepotilor, cainilor si pisicilor lor. Daca le cunosti atat de bine, inseamna ca iti pasa. Si ei te vor respecta pentru asta. Afla despre obiectivele lor. Asta te va ajuta sa ii antrenezi mai bine pentru performanta.
  2. Daca nu ti-ai facut o lista de obiective personale, poti paria ca toata lumea din departamentul tau nu a facut-o. “Si ce inseamna asta?” vei intreba. Aceasta inseamna ca nu exista nici macar o persoana in departament careia sa ii pese de ceea ce se intampla cu tine, compania sau cu ei insisi. Oamenii fara obiective ce nu au o cale de urmat, sunt greu de condus. Stabileste un obiectiv, doar unul, si cere tuturor angajatilor sa faca acelasi lucru, si apoi incepeti sa lucrati la el impreuna!
  3. Incepeti cu inteviuri de tip unu-la-unu, de 15-20 de minute, pentru a cere feedback-ul real de la angajatii tai! In loc sa incepi cu „Trebuie sa vorbim, ai un minut?” incearca ceva de genul „Poti sa-mi spui un pic despre ceea ce crezi ca am putea face aici?”, sau (daca intr-adevar vrei sa schimbi ceva) „nu am fost un ascultator foarte bun in ultimul timp si am ratat cateva aspecte cheie in ultima vreme. Ai putea sa iti iei un minut si sa identifici ceea ce simti ca fiind primele 5 probleme mai importante de care sa ne ocupam in urmatoarele saptamani? ” In cele din urma va deveni un obicei al personalului sa vina sa vorbeasca cu tine. S-ar putea fii surprins de ceea ce ai ratat!
  4. Citeste mai mult! Despre ceea ce faci! Si apoi incurajeaza si pe altii sa citeasca mai multe despre ceea ce fac. Doar pentru ca lucrezi intr-un loc si esti acolo de 10 ani, nu inseamna ca stii totul despre profesia ta. Fiecare om de afaceri de succes, atlet, actor, are o lista de lecturi. Si ei citesc! Citeste! Citeste! Deci, fa un angajament cu tine insuti de a citi cate 20 de minute pe zi si ai sa constati in timp ca esti mai bun si mai puternic.
  5. Daca raspunsul tau la fiecare criza este acela de a concedia pe cineva, atunci poti sa iti spun ca asta este o incompetenta in management. Mai bine reaminteste-ti obiectivele tale si tot ceea ce ai invatat de-a lungul programelor de training la care ai participat deoarece daca acesta este raspunsul tau la fiecare criza, reactionezi gresit. Pur si simplu. Cei mai multi oameni vor lucra pentru ca au nevoie de un loc de munca, si nu doresc sa isi gaseasca un altul. Cu toate acestea, daca rezolvarea ta sta aproape intotdeauna in a inlocui oamenii in loc sa aplici “afla si repara”, managementul tau nu este cel corespunzator. Incepe prin a-ti declara misiunea si obiectivele tale si asigura-te ca sunt clare si bine definite si apoi defineste-ti un plan de training. Asigura-te ca nu inlocuiesti lipsa ta de cunostinte de management cu concedierea oamenilor.
  6. Daca nu esti sigur ca vei mai avea un loc de munca cand te intorci din vacanta, oricum nu il ai. Doar umpleti un spatiu. Fii proactiv si determina daca te afli in locul nepotrivit, compania nepotrivita, profesia gresita sau pur si simplu starea de spirit gresita. Si repara. Scrie ceea ce trebuie sa faci si fa-l.
  7. Daca intotdeauna incepi prin a-ti cere scuze, atunci tu nu esti manager si nu conduci. Ai devenit prin automultumire un fel de observator. Oamenii doresc sa fie condusi. Condu-i catre mai bine si speranta de succes va deveni realizare.
Citeste si:  Efectul ambientului in productivitatea angajatilor

Managementul incompetent este vindecabil, atata timp cat stii ce sa cauti si sa iei masuri pentru a corecta.

Citeste mai jos

Autor: Monica Burculet, CEO  Automotive Solutions Plant – Fabrica de rezultatelogo

Referinte profesionale:

  • 2012-2014 Director General Union Motors Car Sales – dealer auto Opel/Dacia/Renault/Multimarca;
  • 2011-2012 Director Gerenal Autonet SRL – dealer auto Suzuki/Multimarca;
  • 2007-2011 Director General Autoklass Center Bucureati Sud – dealer auto Mercedes Benz;
  • 2003-2007 Director Economic Autoklass Grup – dealer auto Mercedes/Ford.

Referinte academice