Un caine si o pisica stateau de vorba despre felul in care fiecare vede lumea si viata. Ei erau prieteni de mult timp, iar cainele fusese promovat recent in pozitia de Director Departament Vanzari. Pisica tocmai ce venise intr-o vizita scurta ca sa il felicite pe prietenul ei pentru recenta promovare. Si asa cum fac managerii intre ei cand se intalnesc, au inceput sa discute despre cum isi conduce fiecare propriul department de vanzari. Sa le ascultam discutia:

“Iti spun, nu este deloc usor sa fii un caine” a spus cainele cu tristete. “Mai ales cand esti pus sa conduci departamentul de vanzari. Am vrut sa fiu promovat, dar nu cred ca m-am gandit intr-adevar la tot ceea ce inseamna asta.”

Citeste mai jos

“De exmplu, am implementat masuri pentru a imbunatati perceptia clientilor despre magazinul nostru. Indicele de satisfactie al clientilor este o mare problema. Din anumite motive, nu ne tratam foarte bine clientii-pisici.” a spus cainele aruncand o privire nelinistita catre pisica.

El a continuat sa se planga, iar pisica il asculta atenta. “Bineinteles, noi putem sa latram tare si sa alergam foarte repede, dar este indeajuns pentru a ne satisface clientii?” Brusc cainele a tacut pentru un pic, fruntea fiindu-i brazdata de un gand. Pisica astepta cu rabdare.

Dupa cateva momente, cainele declara cu voce tare: “Eu sunt responsabil de acest Departament de vanzari si lucrurile se vor schimba pe aici incepand de acum!” Acest lucru a surprins pisica care,  cu o voce usor plictisita, a pus urmatoarea intrebare: „Deci, ce ai de gand sa faci?”

In acest moment, cainele a devenit foarte entuziasmat. El a inceput sa alerge salbatic de jur-imprejur, oprindu-se din cand in cand sa gesticuleze cu labele si sa vorbeasca cu emfaza: „Acolo putem pune un automat de oase controlat cu un cititor de laba. Apoi, orice caine ar putea merge la automat, doar pune laba pe cititor si bang! un os sau o alta supriza cade afara!”

El a ridicat apoi o alta laba si a spus: „Acolo am de gand sa pun un mare pulverizator de dus, care ar permite clientilor sa obtina o bautura sau sa se ude. Daca se uda ar putea alerga de jur-imprejur pana se usuca sau s-ar intinde pe iarba de acolo ca sa se incalzeasca la soare. ”

Pisica acum a devenit interesata, dar totodata a inceput sa realizeze ca facilitatile nu erau pe gustul ei. Cainele in schimb era tot pe val, tot mai entuziasmat, asa cum cainii sunt predispusi sa faca.

„Si acolo as pune cel mai mare hidrant de incendiu! L-as picta cu o culoare galbena si apoi toti celelalti caini s-ar aduna in jurul lui ca sa se salute si sa vorbeasca, stii, asa cum fac cainii, miros totul si pe toata lumea.” In acest moment pisica increteste nasul si spune cu o voce oarecum deranjata: ” Nu suna foarte frumos pentru mine. ”

Cainele o priveste neincrezator. Nu ii vine sa creada ceea ce aude. “Nu pot sa cred ceea ce tocmai ai spus! Vrei sa spui ca nu ti-ar placea aceasta noua zona de service?!!! Vreau sa spun, Dunmezeule, are DE TOATE!!! Oase, mici surprize, dus cu apa, loc de joaca si un mare hidrant! Ce nu iti place la asta?” intreaba el exasperat.

“OK, din moment ce ai intrebat……” spuse pisica arcuindu-si lent spatele.

“Stiu ca voua cainilor va plac oasele dar noua pisicilor ne plac mancarurile mici servite in farfurii mici astfel incat sa mancam cat si cand vrem noi. Nu ne deranjeaza sa asteptam la automat daca avem timpul nostru de mancat. Iar dusul cu apa…. suna a curatenie, dar noua nu ne place sa ne udam.” spuse pisica. Apoi continua cu dispret “si sa ne intalnim si sa ne salutam la hidrant, ei bine asta este…..yuck.”

Cainele a fost uluit. De fapt, el a fost atat de uimit, incat urechile lui s-au lasat pe spate si el a inceput sa incline capul, la fel ca unii caini. Dar, el a tacut si a ascultat cu respect.

„Acum, daca ar fi sa ma intrebi pe mine”, a spus ea mergand incet de jur-imprejurul cainelui „Daca ar fi Departamentul meu de vanzari, cred ca am putea face un loc minunat unde sa te prabusesti pe un scaun in sala de asteptare.” Apoi ea merse catre un loc insorit din sala de asteptare si spuse: „ar fi frumos sa avem aici 0 perna, in acest loc cald si luminos , in loc sa ne intindem pe iarba afara.”

Ea apoi a mers catre un alt colt si a zis: „Si aici ar fi un loc minunat sa avem un perete pentru alpinism de unde poti sa te arunci, sa faci aterizari sau sa te napustesti in joaca peste prietenii tai.”

Citeste si:  Ce afaceri detin miliardarii Terrei si ce cred acestia despre regulile de baza ale succesului

Cainele si-a dat seama ca nu s-a gandit la alpinism, deoarece cainii nu urca foarte bine. Cu toate acestea, el asculta acum cu atentie tot ceea ce spune pisica.

„Si in loc de o zona de adulmecat si salutat unii pe altii, pisicile prefera zonele linistite unde putem sta si saluta doar daca ne place.”, a spus pisica. „Acesta este tipul de Departament de Vanzari care mi-ar placea. Unul care care sa satisfaca pisici. ”

Cainele si-a dat seama cat de diferit percepe fiecare lumea. Conversatia cu pisica l-a facut sa se gandeasca la toate lucrurile pe care le-a facut diferit. Apoi, cainele a avut un gand mare. Insa ce zici de toate lucrurile pe care le avem in comun? Cu siguranta exista astfel de lucruri!

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Apoi cainele a facut o lista cu toate lucrurile pe care le crede ca le are in comun cu pisica. Uimitor, el a constatat ca sunt multe lucruri care le plac atat cainilor cat si pisicilor.

De exemplu, atat cainilor cat si pisicilor le place sa existe o zona calda unde pot sta sa se usuce cand ploua afara, amandurora le place apa potabila, ambii iubesc prietenii buni si familia, amandurora le place comunicarea directa cu toata lumea si le place sa fie ascultati atunci cand au ceva de spus.

Folosind aceasta lista ca punct de plecare, cainele a facut unele ajustari la viziunea sa. (Cu ajutorul pisicii, desigur.)

In loc de un parc acvatic, ei au decis sa aiba o piscina mare de apa, cu o zona separata de unde poti bea o bautura. In acest fel, toti cainii s-ar putea juca in apa in timp ce le-ar permite pisicilor sa savureze bautura si sa nu se ude.

Pentru zona de oase si alte gustari ei au decis pentru automate separate. Pisicile au primit un automat care sa le dea putina mancare intr-un vas mic. Cainii au primit un distribuitor care le permite sa obtina cat mai multe oase sau cat de multe gustari vor. Mai tarziu, cainele a trebuit sa schimbe regulile si sa declare ca si regula „un os, un caine.”

Apoi au pus perne in zone confortabile, locuri linistite care erau calde si luminoase. De asemenea, exista si o zona de joaca cu o multime de iarba unde cainii alergau de jur-imprejur si latrau. In ceea ce priveste hidrantul, au decis ca este nevoie de o abordare mai subtila, asa ca au organizat o „zona” inchisa pentru caini, unde sa se intalneasca si sa se salute si, separat o zona a pisicilor denumita „ascunde si asteapta”.

Cand au terminat, cainele si pisica au privit catre zona Customer Service si au decis ca satisfice nevoile amandurora.

Esti un caine care conduce un magazin pisica? Te-ai uitat la nevoile si cerintele clientilor? Si i-ai intrebat ce si-ar dori? Poate ca prefera sa latre in loc sa toarca? Arunca o privire pentru a gasi zone care au nevoie de atentie.

Dupa ce ai construit lista, reciteste-o si foloseste-o pentru a rafina si defini viziunea ta. Concentrati-va eforturile pe elementele care au cel mai mare potential pentru reducerea decalajului intre tipurile de clienti pe care ii servesti in mod normal. Unii ar putea dori zone linistite sau mai multe facilitati.

Puteti gasi in ancheta dumneavoastra ca este nevoie de a creste nivelul de calificare al angajatilor-cheie pentru a satisface nevoile clientilor pe care ii servesc, in special in ceea ce priveste comunicarea. Sau poate ca este vorba despre ceva simplu ca adaugarea unei zone de lounge cu acces la internet.

Indiferent de zona pe care doriti sa o abordati, incepe cu sfaturile primite de la clienti si angajati deopotriva. Curand, toti clientii vor da din coada si vor toarce.

Autor: Monica Burculet, CEO  Automotive Solutions Plant – Fabrica de rezultatelogo

Referinte profesionale:

  • 2012-2014 Director General Union Motors Car Sales – dealer auto Opel/Dacia/Renault/Multimarca;
  • 2011-2012 Director Gerenal Autonet SRL – dealer auto Suzuki/Multimarca;
  • 2007-2011 Director General Autoklass Center Bucureati Sud – dealer auto Mercedes Benz;
  • 2003-2007 Director Economic Autoklass Grup – dealer auto Mercedes/Ford.

Referinte academice

  • Ascendis – Dezvoltare abilitati personale, Coaching pentru Performanta, Planificare Strategica, Leadership Situational, Dezvoltarea echipelor;
  • C-Management Retail Certification , Certificare Daimler pentru directorii generali, directori after sales si directori de vanzari;
  • Consultancy in Bussiness Company – Top Management Compet;
  • ASEBUSS – Master in Bussiness Administration.