Probabil ca ai auzit spunandu-se ca nu ai decat o sansa sa faci o prima impresie buna. Pentru companiile mici, branding-ul este acea oportunitate. De cele mai multe ori aceasta oportunitate este ratata.

Aproximativ 95% din companiile mici au un logo care nu spune multe si nu se evidentiaza prea mult. Daca afacerea ta este printre putinele care imbratiseaza puterea brandului  inseamna ca deja esti unul dintre cei care s-au evidentiat si au fost observati de potentialii cosumatori.

In cele din urma, un brand puternic  inspira consumatorii, care nu au cunostinte despre tine sau nu au intrat inca in contact cu compania ta, sa creada ca livrezi un produs sau un serviciu foarte bun.

Citeste mai jos

Mai mult de atat, fara un logo puternic, s-ar putea ca niciodata sa nu ai sansa sa dovedesti calitatea ta consumatorilor. Daca branding-ul tau nu arata ca faci o treaba buna, e posibil ca potentialii consumatori sa aleaga sa mearga la unul dintre competitorii tai.

 

Acorda brandului tau atentia cuvenita

“Acordarea atentiei” inseamna ca logo-ul pe care il vei alege pentru a reprezenta compania ta nu va fi una dintre optiunile tale ulterioare; acesta va defini intreg brand-ul tau.

Evident ca a incepe sau a creste o afacere este o experienta dificila care implica multe considerente si o utilizare atenta a resurselor pretioase, dar cand iei decizii cu privire la investirea timpului, energiei si capitalului ar trebui sa-ti amintesti ca in piata de astazi nu-ti permiti sa lasi pe un plan secundar branding-ul. Este foarte posibil ca aceasta sa fie singura si cea mai importanta decizie pe care o vei lua.

Urmeaza urmatoarele cinci sfaturi pentru a-ti crea un logo care va construi o baza solida pentru brandul tau si, in final, ii va oferi afacerii tale posibilitatea sa prospere.

 

  1. Nu fi generic

Asigura-te, in primul rand, ca logo-ul ales este clar si usor de interpretat, pentru ca nu ai un istoric format al marcii care sa le permita oamenilor sa asocieze numele tau cu produsul sau serviciul pe care il oferi.

In al doilea rand, spre deosebire de companiile mari, nu ai un buget de marketing atat de mare astfel incat sa-ti permiti sa le prezinti pe larg consumatorilor detaliile si natura afacerii tale.

Pe scurt, logo-ul tau trebuie sa transmita ceea ce faci si cine esti si sa lase o impresie de brand pozitiva. Din aceasta cauza design-ul unui logo pentru o companie mica este foarte diferit de cel pentru o corporatie. Acestea din urma isi permit sa investeasca foarte mult in marketing pentru a se asigura ca oamenii asociaza orice simbol sau desen grafic cu numele lor.

Companiile mici nu-si permit acelasi lux: fiecare impresie este importanta. Trebuie sa te conectezi rapid cu membrii publicului si sa le dai ceva pentru a-i castiga si a-i atrage de la alti competitori.

 

  1. Alege fontul textului care sa te reprezinte

Marea majoritate a brandurilor afacerilor mici sunt construite pe doua elemente principale: fontul textului si elementul grafic sau pictograma. Impreuna, aceste elemente alcatuiesc structura de baza pentru cele mai multe logo-uri.

Alaturi de elementul grafic sau pictograma, fontul textului folosit in design-ul logo-ului tau este alegerea critica pe care un designer  o face in a reprezenta brandul unei afaceri mici. Fontul comunica foarte multe lucruri despre brand – chiar daca este vorba despre ceva capricios sau elegant, proaspat sau futurist, bine stabilit sau comun. Fontul logo-ului tau trebuie sa fie in armonie si echilibru cu elementul grafic sau pictograma pentru a optimiza prima impresie a publicului.

 

 

  1. Alege culorile cu mare atentie

Anumite industrii au palete de culori tipice care sunt tipice pentru pietele respective. De exemplu, companiile de incalzire si de aer conditionat folosesc de obicei rosu si albastru in branding-ul lor.

Incearca sa fii creativ in momentul in care te vei gandi la culorile brandului tau. Uita-te cu atentie la competitori, apoi alege o schema de culori care sa nu fie confundata cu cea a brandurilor deja existente.

Citeste si:  De ce este bine sa ai mesaje diferite fata de competitorii de pe piata

 

  1. Ia in considerare modul in care va fi folosit logo-ul tau

Evita, ori de cate ori este posibil, sa folosesti un logo care necesita si o multime de explicatii si detalii. Daca afacerea ta mica se bazeaza pe outdoor media, cum ar fi afisele sau masinile, o pictograma de neuitat este deosebit de importanta. Ar trebui sa faca o conexiune intre mesaj si privitor rapid si eficient. Un test simplu este sa acoperi scrisul si sa te uiti pur si simplu la pictograma. Este suficient de buna pentru a-i da privitorului o idee cu privire la natura activitatii tale?

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

De asemenea, extrem de important este sa te gandesti la imaginea de ansamblu. Cum va arata logo-ul tau in diferitele situatii de afisare ale brandului tau? Va avea mai mult succes intr-un format si mai putin in altul? Sau, exista anumite canale de marketing pe care le vei folosi in viitor in care logo-ul va trebui sa functioneze bine? Ia in considerare toate aceste aspecte inainte de a finaliza design-ul logo-ului tau:

 

– Carti de vizita si articole de papetarie: Gandeste-te la modul in care va aparea logo-ul tau pe cartea ta de vizita. Gandeste-te mai precis la caracteristicile diferite, cum ar fi cele printate fata-verso, cele cu colturile rotunjite si a tipurilor diferite de hartie din care acestea sunt facute.

– Redimensionare: Rezista tentatiei de a modifica proportiile logo-ului pentru a se potrivi spatiului disponibil.

– Vehicule: Asigura-te ca vehiculele sunt mai degraba proiectate pentru a iesi in evidenta si nu de a se pierde in multime, cu branding-ul ca mesaj principal.

– Uniforme: Angajatii sunt ambasadorii brandului tau, asa ca asigura-te ca sunt imbracati frumos si profesional – si ca imbracamintea lor integreaza toate culorile brandului.

 – Web design:  Site-ul tau ar trebui sa integreze branding-ul tau in design-ul  si arhitectura sa, iar pe langa asta ar trebui sa transmita intr-un mod clar si concis ceea ce promite brandul tau.

– Social media: Schimba logo-ul pe profilurile tale si foloseste canalele tale de social media pentru a anunta noua infatisare.

 

  1. Angajeaza un profesionist

Succesul tau se bazeaza in mare parte pe cat de bine functioneaza branding-ul tau, asa ca aici nu trebuie sa faci economie la costuri. Cu toate acestea, sunt foarte multe companii care cauta varianta cea mai putin costisitoare deoarece ei nu inteleg valorea unui brand bun si cum acesta va afecta sansele lor de succes.

Cea mai importanta parte pentru un exercitiu de branding este reprezentata un dialog deschis intre brand strategist si client. Alege o firma unde vei vorbi direct cu persoana care se va ocupa de dezvoltarea brandului tau. Asigura-te ca toata lucrarea este originala si nu este derivata din lucruri deja existente sau care au drepturi de autor. Alege o firma cu o intelegere aprofundata a tuturor caracteristicilor pe care le va avea brandul tau si locurile unde acesta va fi vizibil in cele din urma.

 

Construieste o baza solida

Cu atat de multe companii mici care sufera din cauza brandului slab, tu ai oportunitatea sa fii unic si sa iesi in evidenta. O privire la logo-ul tau ar trebui sa ofere o anumita asteptare rezonabila si o experienta buna. Logo-ul este centrul de control al brandului tau si de aici pornesc toate mesajele tale strategice.

Daca vei crea un logo care va construi o baza solida pentru brandul tau, vei permite afacerii tale sa prospere.