In contextul activitatii pe care fiecare dintre noi o derulam la jobul nostru, pauza reprezinta una dintre temele cele mai controversate dintr-o companie. Multi dintre angajatori nu se impaca cu ideea ca timpul pe care il pierde un salariat in cadrul pauzelor, ar putea sa fie folosit de acesta pentru a aduce plusvaloare in companie, daca respectivul nu isi intrerupea activitatile de la serviciu.

Business Insider scrie ca potrivit unor date statistice un angajat pierde cel putin 1,7 ore zilnic dintr-un program de lucru de 8,5 ore, iar o mare parte din interval acesta sta conectat online. Un studiu realizat de portalul Salary.com arata ca discutiile cu prietenii, vizionarea a diferite fotografii de pe retelele de socializare sau cititul fluxurilor de stiri reprezinta numai catvea dintre distractiile de la job in cazul a in jur de 40% dintre salariatii cu acces la Internet la serviciu.

Citeste mai jos

In cazul in care se constata ca salariatul mai si fumeaza, timpul pierdut la birou se majoreaza in medie cu cate 5 minute la fiecare tigara consumata. Prin urmare, timpul lucrat efectiv de un astfel de salariat in cadrul companiei sale se diminueaza, iar nemultumirile angajatorilor sunt in buna masura indreptatite.

Totusi, aceste exemple sunt diferite in functie de mediul care exista in anumite firme, de regulile care sunt respectate sau nu, precum si de trasaturile de personalitate ale angajatului in cauza. Deseori, se intampla ca un om sa lucreze in 2-3 ore cu un randament mult mai eficient decat alti colegi de-ai sai, in timpul celor 8 ore petrecute la birou.

Pe de alta parte, mai multe studii din psihologie au aratat faptul ca deseori, se intampla ca o pauza de tigara sau de cafea sa aduca si avantaje psihologice, dar si sociale, imbunatatind comunicarea intre angajatii unei firme sau deconectandu-i pe acestia de la o munca stresanta, ajutandu-i sa isi limpezeasca gandurile.

Nici salariatul, nici angajatorul nu ar trebui sa procedeze in mod excesiv!

Se intampla ca in timpul unei astfel de pauze, unui angajat sa ii vina o ideea creativa sau acesta sa isi dezvolte relatiile de la locul de munca, asa ca exista premise favorabile ca productivitatea lui sa creasca. In plus, trebuie sa tinem cont si de faptul ca fiecare om se poate confrunta cu multe probleme, care se pot reflecta in eficienta muncii sale de zi cu zi! Business Insider scrie ca, fie ca vorbim despre pauze de cafea sau despre anumite activitati de socializare online, acestea sunt privite in mod foarte diferit de catre angajat si angajator.

Citeste si:  Cat de sincer trebuie sa fii la interviul pentru angajare, cand vine vorba despre defectele tale

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Resurse Umane

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Specialistii spun ca cea mai buna varianta ar fi ca niciunul dintre cei doi sa nu fie excesiv! O varianta mai echilibrata este data de toleranta pe care un manager o arata fata de o mai buna intelegere din partea angajatului in privinta programului sau si a pauzelor de care chiar are nevoie pentru a-si face jobul mai lejer.

In cazul in care ne vom raporta la multe cazuri, echilibrul cautat deseori nu exista si se pastreaza numai la stadiul de fantezie. Cel mai indicat ar fi sa fie puse bazele unui regulament intern al companiei, realizat in mod inteligent si flexibil, asa incat acesta sa se bazeze pe realitate si nu pe niste masuri de constrangere, care nu vor aduce in viitor niciun beneficiu, nici pentru companie, dar nici pentru salariatul sau, scrie Business Insider.
Mihai Matei

Ai o functie de conducere si vrei sa iti eficientizezi relatia asupra echipei?

Vrei sa inveti cum sa iti conduci echipa si mai bine si sa obtii, alaturi de ea, rezultate remarcabile?

Vrei sa inveti sa fii un lider pentru cei din jurul tau, chiar daca nu lucrezi intr-o pozitie de conducere?

Atunci vino la Trainingul “Liderii Se Fac, Nu Se Nasc”. Pentru mai multe detalii, CLICK AICI!