Povestea IKEA incepe inca din 1926, cand Ingvar Kamprad se nastea intr-un orasel din sudul Suediei. Mai tarziu acesta avea sa devina fondatorul companiei, dar este important de mentionat faptul ca de mic copil el a stiut ca doreste sa devina antreprenor.

Astfel, la numai 5 ani, baiatul vindea chibrituri vecinilor, iar la 7 ani, folosind bicileta unchiului sau, a reusit sa isi extinda zona de desfacere. In perioada imediat urmatoare, micul Kamprad a inceput sa vanda mai multe maruntisuri, precum seminte de flori, carti postale, decoratiuni de craciuni, creioane si asa mai departe.

Citeste mai jos

In anul 1943, tatal lui Ingvar il recompensa pe acesta cu o suma de bani pentru rezultatele bune cu care si-a terminat studiile, fonduri care au constituit bazele fondarii IKEA (I=Ingvar, K=Kamprad, E=Elmtaryd, A=Agunnaryd, numele fermei si orasului in care noul antreprenor a crescut). La inceput, IKEA vindea stilouri, portofele, rame de tablou, ceasuri, bijuterii si alte obiecte din aceasta categorie, toate la pret redus fata de piata.

Abia in anul 1948 mobila este integrata in produsele IKEA cu piese fabricate de manufacturieri locali. Succesul a inceput sa ia amploare, in 1953 fiind deschis un showroom de mobila, necesar pentru demonstrarea calitatii si a functionalitatii mobilierului in fata clientilor.

In 1956, Kamprad incepe designul pieselor de mobilier utile pentru apartamente si se introduce gandirea cat mai eficienta a spatiului. Succesul nu a intarziat sa apara, astfel, la doi ani diferenta a fost deschis primul magazin IKEA, cu o suprafata 6.700 metri patrati.

1963 a fost anul in care IKEA reuseste sa depaseasca granitele Suediei, lansand un nou magazin, in Oslo, Norvegia, apoi, in 1969 in Danemarca, 1973 – Elvetia, 1974 – Germania, 1975 – Australia, 1976 – Canada, 1977 – Austria, 1979 – Olanda. V-am prezentat acesti ani, tocmai cu scopul de a evidentia succesul rapid si urias pe care compania a reusit sa il atinga, asteptand pentru momentul potrivit. Nu va ganditi ca aceasta miscare de expansiune s-a oprit aici; a continuat fara oprire.

Citeste si:  Storytelling – 4 povesti pe care orice afacere trebuie sa le spuna

In tot acest timp, IKEA a continuat, bineinteles sa creeze piese de moblier si design din ce in ce mai atragatoare, reusind sa se evidentieze in piata concurentiala si sa devina un etalon al modei din acest domeniu, dar si unul de marketing si comunicare cu publicul.

In 1986, Ingvar Kamprad s-a retras de la managementul companiei, iar Anders Moberg a devenit CEO-ul IKEA.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Povesti despre afaceri de succes

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Anii ’90 au reprezentat pentru companie o perioada dedicata atentiei pentru oameni si pentru mediul inconjurator. Astfel, s-a inceput o puternica politica de responsabilitate sociala, in ceea ce priveste lemnul folosit la fabricarea mobilei. S-au cumparat zone intregi de padure, urmand ca lemnul sa fie folosit pentru tamplarie, dar fara a fi uitate valorile de baza ale protectiei mediului inconjurator.

In 1999, CEO-ul s-a schimbat din nou, fiind reprezentat de Anders Dahlvig, moment in care compania era prezenta in 29 de tari, cu circa 50.000 de angajati.

Anii 2000 s-au dovedit a fi, pana in prezent, cei ai proiectelor noi, atat pe planul produselor si serviciilor oferite, cat si pe planul responsabilitatii sociale, implicandu-se in educatia si ajutorul copiilor aflati in dificultate si stabilind o colaborare cu WWF, cea mai mare organizatie de protectie a mediului.

Tot in aceasta decada, mai exact in 2007, IKEA a intrat si in Romania, unde se bucura de un succes la fel de mare ca si pe plan international.

Autor: Claudia Caraba