Pozitionarea brandului unei companii se bazeaza pe o serie de beneficii incadrate in gama de nevoi ale clientilor, pe care respectiva companie le poate oferi. Aceasta reprezinta un element vital in strategia de branding  si este strict necesar sa fie clara si precisa. Pentru a-ti putea pozitiona brandul in mod eficient, trebuie sa ai o imagine foarte bine definite asupra nevoilor clientilor si a punctelor tari ale afacerii tale.

Am spus faptul ca pozitionarea se bazeaza pe o serie de beneficii, iar acestea pot fi de trei feluri: economice, functionale si emotionale. Prima categorie se refera la preturile pe care o companie le practica, aflate sub ale concurentei. Beneficiile functionale sunt legate de performantele produselor sau serviciilor oferite, iar cele emotionale se adreseaza laturii emotive a clientilor.

Citeste mai jos

Vom oferi cate un exemplu pentru fiecare dintre cele trei categorii mentionate.

Beneficii economice: Preturile practicate de restaurantul X sunt mult mai mici decat ale celorlalte restaurante aflate pe aceeasi nisa ca a lui.

Beneficii functionale: Calitatea ingredientelor, gustul mancarii, renumele bucatarilor, servirea impecabila sunt elemente definitorii ale restautantului Y.

Beneficii emotionale: Atmosfera romantica, lumanarile aprinse pe toate mesele, muzica buna in surdina, decorul cu trandafiri rosii sunt punctele forte ale restaurantului Z.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Termenul de pozitionare multipla se refera la asocierea unui brand cu altul, dar acest lucru dauneaza brandului principal. Creeaza confuzie in mintea consumatorilor si ajunge sa aiba un impact negative in directia mentionata. Pentru a intelege mai bine la ce se refera conceptul, iata un exemplu real. La un moment dat, IBM a vandut o serie de branduri diferite de computere, dintre care unul se numea ValuePoint. In promovarea acestui model, s-a folosit termenul “IBM ValuePoint”. Astfel, s-a ajuns la o neclaritate si o confuzie intre brandurile IBM si ValuePoint. In urma acestui incident, vanzarile ValuePont au avut, intr-adevar de castigat, intrucat erau asociate cu IBM, dar preturile lor erau mult mai mici. In schimb, vanzarile IBM au avut de suferit, pozitionarea companiei fiind distrusa.

Citeste si:  6 strategii de marketing care inspira ganditorii strategici

Autor: Claudia Caraba