Gasirea de noi angajati prin intermediul retelelor sociale este o tehnica din ce in ce mai folosita de o multime de companii din intreaga lume. Exista o multime de unelte pe care le poti folosi, o multime de retele pe care te poti baza si o multime de utilizatori pe care ii poti aborda. Totusi, este suficienta crearea unei pagini a companiei si postarea unui anunt? De cele mai multe ori, nu. Asadar, iata primii pasi pe care trebuie sa ii urmezi pentru a putea recruta angajati de top pentru compania ta, prin intermediul social media.

  • Nu este suficient sa creezi pagini ale companiei pe diverse retele. Trebuie sa fii activ pe Facebook, Google Plus, Twitter, LinkedIn si alte site-uri care ti se par relevante. Strange in jurul tau cat mai multi utilizatori care ar putea fi interesati. Totodata, gaseste grupurile si comunitatile care profeseaza in domeniul in care tu vrei sa angajezi si pe cele care au ca scop postarea de oferte de munca.
  • Promoveaza-ti anuntul de job. Foloseste-te de publicitatea oferita de unele retele sociale pentru a ajunge la un anumit segment targetat de utilizatori. Poate ca talentul pe care il cauti nu este in lista ta de fani, de prieteni si asa mai departe.
  • Distribuie anuntul cat mai mult. Cu cat mai multi oameni il vor vedea, cu atat sansele de a gasi persoana potrivita vor creste. Ai grija, doar, sa nu lasi impresia ca faci spamming. Construieste-ti un anunt profesional si complet din punct de vedere al informatiilor furnizate.
  • Diferentiaza-ti anuntul. Cu cat este mai interactiv, cu atat are sanse mai mari de a nu trece neobservat. Asadar, incearca altfel de abordari decat cateva randuri scrise intr-o postare. Traim in era multimedia, iar tu trebuie sa tii cont de acest lucru.
  • Ai rabdare si fi perseverent. O prezenta de impact in social media nu se poate obtine peste noapte. Cu atat mai mult in zille noastre cand exista atatea conturi si pagini pe aceste retele, nu ai cum sa reusesti daca nu iti asumi faptul ca vei avea nevoie de o strategie atent gandita si implementata. In vederea anuntului, este acelasi lucru. A ajunge sa recrutezi in mod eficient din social media, nu este ca si cum ai apela la serviciile unei firme specializate. Avantajul este ca, pe termen lung, procesul intreprins de tine astfel va deveni foarte productiv, ieftin si eficace.
Citeste si:  Pune-te intr-o lumina buna in fata viitorilor angajati

Autor: Claudia Caraba