Fiecare profesionist are propriile secrete in ceea ce priveste modalitatile cele mai eficiente de a-si face treaba. Cu toate acestea, pe parcursul ultimilor ani ce au venit cu ultimele tendinte in materie de vanzari, cercetatorii au facut nenumarate studii pentru a incerca sa observe cateva practici comune ale oamenilor de succes din domeniul vanzarilor. Iata cele doua concluzii generale ale studiilor.

  1. Acorda o foarte mare atentie la modul in care isi gestioneaza timpul.

Acest lucru inseamna ca stiu cat timp sa acorde fiecarui client sau potential client. Mai exact, eforturile reale pe care le depun se concentreaza asupra clientilor cu un real potential de a deveni cumparator. Acesti oameni de vanzari de succes nu vor pierde o jumatate de zi cu un client fata de care au dubii.

Citeste mai jos

  1. Formuleaza intrebari bune si asculta in mod constructiv.

Aceste doua aspecte fac parte din elementele cheie ale oricarei comunicari eficiente. Interbarile bune sunt acelea la care raspunsul acopera in mod clar o nedumerire, o neclaritate; sunt cele care ii fac pe ei sa aiba o mai mare intelegere asupra subiectului si asupra punctului de vedere al clientului. In acest fel, ei au un mare avantaj, pentru ca pot face oferi mai creative si, bineinteles, castiguri mai mari si mai sigure.

Practic, orice om de vanzari aflat la inceput de drum, inzestrat cu aptitudinile necesare pentru acest domeniu si dornic sa invete, poate atinge succesul. Ceea ce ii trebuie cu adevarat este experienta si dorinta de a invata tot timpul cate ceva, atat din propriile negocieri, cat si cu ajutorul specialistilor. Ai nevoie sa te vezi pe tine insuti ca pe un specialist, ai nevoie de incredere in tine. In caz contrar, vei ajunge sa nu mai investesti timp si energie in perfectionarea ta. In plus, daca tu nu eti sigur pe tine, nici clientul nu va fi, iar sansele tale de succes vor scadea vizibil.

Citeste si:  Clientii vor beneficii