Un magazin online este exact ca un showroom perfect de prezentare a produselor pentru clienti si potentiali clienti. Este imaginea afacerii si cea mai simpla oportunitatea de a o prezenta si a o aduce mai aproape de clienti. Insa, vanzarea online implica mai mult decat etalarea intr-un mod frumos a produselor. Iata cele mai importante reguli pe care un magazin online trebuie sa le indeplineasca:

Trebuie proiectat din punctul de vedere al clientului

Una din cele mai importante reguli este aceea de a le face clientilor experienta in magazinul online cat mai placuta. Afacerea trebuie prezentata care mai simplu, cu un aspect curat si prefosional pentru a fi cat mai atractiv pentru clienti. Un sfat in acest sens este ordonarea si structurarea produselor in diverse categorii pentru a fi mai usor de gasit si mai vizibile pentru consumatori. Daca produsele sunt distribuite in sectiuni, procesul de achizitionare al utilizatorului va fi simplificat. Mai mult, va putea sa analizeze optiunile cu o mai mare usurinta si sa inteleaga mai bine ofertele, produsele sau serviciile comercializate de magazin.

Citeste mai jos

Cand vine vorba de designul unei pagini web, cel mai bine este ca acesta sa fie mai aerisit. Prea multa informatie sau imagini mult prea incarcate pot provoca o experienta neplacuta utilizatorilor iar asta ii poate determina sa paraseasca magazinul online fara a achizitiona nimic. Sectionarea produselor pe mai multe pagini ii ofera clientului o mai mare lejeritate in alegere.

Optimizat din punct de vedere SEO – cuvinte cheie

Pentru ca magazinul online sa fie gasit cu usurinta de catre utilizatori in motoarele de cautare Google, aceste trebuie sa contina anumite cuvinte cheie. In functie de specificul produselor sau serviciilor oferite de magazinul online, trebuie selectate cuvintele cheie pe care utilizatorii le-ar putea folosi atunci cand cauta produse similare. Apoi, cuvintele trebuie adaugate peste tot in site: descrieri de produs, titlul imaginilor, titluri de rubrici, astfel incat sa pagina web sa fie pozitionata cat mai bine in motoarele de cautare Google. Optimizarea paginii web, din acest punct de vedere, este vitala pentru ca potentialii clienti sa poate accesa magazinul online. Fara un SEO bun online shop-ul se pierde printre celelalte mii de alte magazine.

Alegerea imaginilor si descrierilor atractive

Cum nu este vorba doar de produse sau servicii, ci si de experienta pe care magazinul o ofera potentialilor clienti, imaginile si descrierile joaca un rol important. Cu cat imaginile sunt de o calitate mai mare si prezinta produsul sau serviciul mai atractiv, cu atat au un impact mai mare asupra vizitatorilor paginii magazinului online. Imaginile care arata calitatile produselor sunt mult mai eficiente. Descrierile, de asemnea, trebuie sa fie clare si atractive, indeajuns de detaliate, dar nu prea incarcate. Mixul de imagine si descriere trebuie sa ii lase cilentului impresia ca a fost intr-un magazin fizic, ca a pus mana pe produs si ca este gata sa il cumpere. Ideal este ca, pentru fiecare produs sa fie 3-4 imagini care sa-l puna cat mai bine in lumina.

Citeste si:  Modalitati de plata pentru magazinele online

Cat mai multe metode de plata

O regula destul de importanta este accea de a le oferi clientilor posibilitatea de a plati prin mai multe metode. Daca este posibil oferiti alternative de plata consumatorului. Daca acesta se simte oblicat sa aleaga o singura metoda de plata se poate ca unele achizitii sa fie pierdute. Mai mult, clientul va tine minte si nu va mai opta pentru acest magazin online, tocmai pentru ca nu ii convine metoda de plata.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing Online

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Magazinul online trebuie sa fie un brand in sine

Ei bine, design-ul magazinului online trebuie sa inglobeze intru totul viziunea brandului. Chiar daca este vorba doar de cumparatul online, produsul achizitionat trebuie sa reproduca marca. Asta inseamna ca, ambalajul in care va fi primit de client sa fie in concordanta cu magazinul in sine. Daca exista un brand complet integrat de la ambalaj la canalele media de comunicare, va fi mai usor pentru clienti sa revina si sa-si aminteasca cu placere de magazinul online. Chiar si un efort mic suplimentar, cum ar fi o scrisoare de multumire, ambalaj creativ sau personalizat poate ajuta la castigarea unui client fidel.

Acestea sunt doar cinci din cele mai importante reguli pe care un magazin online trebuie sa le indeplineasca pentru a atrage clienti si a le face experienta pe site mult mai placuta. Daca fiecare detaliu este bine pus la punct, cu siguranta, magazinul online va avea succes.