Jurnalistii primesc zilnic o multime de comunicate de presa, dar foarte putine dintre acestea ajung in paginile publicatiilor lor. Acest lucru se intampla pentru ca foarte putini dintre oamenii care redacteaza si trimit comunicatele de presa stiu care sunt regulile unui comunicat de presa de impact, cum trebuie scrise si cand trebuie trimise.

In primul rand, pentru a fi un comunicat de interes, acesta trebuie sa contina o informatie care sa aiba potential de stire. Acest lucru inseamna ca trebuie sa prezinte un anumit interes pentru publicul tinta al jurnalistului respectiv.

Citeste mai jos

In al doilea rand, este foarte importanta calitatea redactarii textului. Aici intra corectitudinea gramaticala, ortografica si ortoepica, dar si modul in care este asezat in pagina si respectarea normelor de scriere ale comunicatelor de presa.

Bernard Dagenais, specialist in domeniul relatiilor publice, spune ca un comunicat de presa trebuie sa indeplineasca simultan urmatoarele conditii:

  • sa fie un anunt sau un document transmis oficial de catre o organizatie sau o persoana
  • sa transmita o informatie legata de o idee, de un serviciu, produs, eveniment sau situatie care poate interesa populatia sau un grup bine determinat
  • sa fie redactat in mod special pentru presa de informare, in scopul publicarii si difuzarii lui
  • sa fie intotdeauna un document scris

Referitor la redactarea comunicatului de presa, conform normelor impuse, vom vorbi, in primul rand, de asezarea in pagina standard a acestuia. Asadar, in coltul din stanga sus trebuie sa apara sigla organizatiei, data emiterii comunicatului, numarul de cod si mentiunea „Pentru difuzare imediata” sau „Embargo pana la data…, ora…”. Apoi, sub aceste randuri, central trebuie sa apara textul „COMUNICAT DE PRESA”, iar pe randul urmator, tot centrat, titlul comunicatului, de preferinta, scris tot cu majuscule.

Citeste si:  Managementul maniei - partea I

In continuare, cu alineat se scrie lead-ul comunicatului. Acesta trebuie sa nu depaseasca cinci-sase randuri si contine informatia principala a comunicatului. Urmeaza corpul textului unde informatiile din lead sunt reluate si detaliate. Ai grija sa scrii aceste informatii in ordinea descrescatoare a importantei lor.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management PR si Comunicare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

La sfarsitul comunicatului trebuie sa apara numele si datele de contact ale persoanei cu care se poate lua legatura pentru mai multe informatii si numele, functia si semnatura persoanei care difuzeaza comunicatul.