In urma unui studiu minutios realizat de cei de la LinchpinSEO specialistii au concluzionat ce fel de postari atrag feedback-ul publicului tau de pe Facebook, in functie de fiecare zi a saptamanii. Tot in acest studiu se arata faptul ca oamenii interactioneaza cel mai mult prin like-uri, 79% din totalul interactiunilor, apoi prin comentarii, 15%, iar redistribuirile au un procent de 6%. Asadar, este distribuirile, desi sunt, cel mai eficient mod in care publicul tau te poate ajuta sa te promovezi, sunt cel mai greu de obtinut.

In acest sens, din rezultatele studiului lor, am extras zece domenii de business si va prezentam cele mai oportune momente ale saptamanii, din punct de vedere al receptivitatii utilizatorilor la diversele postari. Daca afacerea ta nu se incadreaza in niciunul dintre aceste domenii, incearca sa vezi care sectiune este cea mai apropiata si tine cont de sfaturile oferite.

Citeste mai jos

1. Publicitate si consultanta

Se pare ca aceste domenii strang cel mai mare public in weekend. Postarile de sambata si duminica au 69% din totalul interactiunilor publicului. Din pacate, se pare ca lumea nu stie acest lucru si doar 11% dintre postarile referitoare la aceste domenii sunt publicate in weekend.

Cu atat mai mult cu cat Facebook-ul ofera posibilitatea programarii postarilor, este foarte util sa te folosesti de acest instrument, atunci cand stii ca nu te vei putea ocupa de acest aspect sambata si duminica.

2. Auto-moto

Aceastei categorii i se acorda interes major tot in ultimile doua zile ale saptamanii. Nici companiile apartinand acestui domeniu nu cunosc acest avantaj, intrucat doar 14% dintre postari lor sunt publicate in weekend.

3. Haine, accesorii si moda

Oamenii sunt interesati de aceste domenii, in principal, de miercuri pana sambata, dar punctul maxim al audientei este in zilele de joi.

4. Divertisment

Paginile dedicate divertismentului au cei mai multi vizitatori receptivi si dornici de interactiune in weekend. Din pacate, multi oameni de marketing uita ca publicurile companiilor lor vor sa se delecteze in zilele lor libere si ca nu au timp sa navigheze pe aceste pagini in cursul saptamanii.

Citeste si:  Sfaturi pentru o campanie eficienta pe Facebook

5. Finante

Doar pentru ca bancile sunt inchise duminica, asta nu inseamna ca ar trebui sa isi ignore fanii de pe Facebook deoarece, se pare ca atunci sunt cei mai multi interesati. Cand o persoana ajunge acasa de la birou nu are dispozitia necesara pentru a-si calcule finantele sau pentru a-si alege banca pe care sa o contracteze. Asadar, profita de mintea libera din timpul weekend-ului pentru a-ti face simtita prezenta in aceasta latura a mediului online.

6. Alimente si restaurante

Tot la finele saptamanii oamenii sunt interesati la maximum de acest domeniu, dar doar 18% dintre postari sunt publicate in aceasta perioada.

7. Vanzari

Cel mai mare interes pentru acest domeniu este in zilele de luni. La inceputul saptamanii oamenii cauta noi oferte, intrucat stiu ca cele mai noi promotii sunt lansate lunea, asa ca trebuie sa fie pe faza pentru a profita de ele.

8. Sanatate si frumusete

Dupa o sambata furtunoasa sau cu mintea limpede dupa odihna de weekend, cele mai bune zile pentru a posta in acest domeniu sunt cele de duminica si luni. De departe, ziua cu cei mai putini oameni interesati este cea de marti.

9. Sport

Si in acest caz, cele mai eficace momente in care sa postezi diferite lucruri din domeniu sunt in zilele de weekend, dar si joia, arata studiul. Practic, luni, marti si miercuri, oamenii nu au chef sa iasa la meciuri sau sa afle cele mai noi informatii din domeniu, dar, apoi, lucrurile se schimba radical.

10. Tehnologie

Cele mai citite, comentate si distribuite postari din acest domeniu sunt cele publicate in zilele de luni. Practic, de luni pana miercuri este perioada din saptamana in care ar trebui sa postezi cat mai mult, daca acesta este domeniul tau de activitate, intrucat oamenii atunci au dispozitia necesara sa iti acorde o sansa, intrand pe paginile tale din social media.

Autor:Claudia Caraba