Orice strategie de branding trebuie sa urmareasca trei obiective principale:

  1. Coordonarea tuturor functiilor companiei in vederea functionarii intr-o singura directie, sub o singura viziune

De foarte multe ori, in companii apar diverse disonante intre punctele de vedere ale diverselor departamente. Spre exemplu, se poate ca managerul departamentului de marketing sa propuna catre CEO-ul companiei un plan de campanie, care sa ii fie aprobat. In acelasi timp, s-ar putea ca managerul financiar sa nu fie de acord cu cheltuielile dedicate activitatilor de promovare in respectiva perioada.

Citeste mai jos

Pentru a coordona directia in care se indreapta compania si toate activitatile sale, trebuie gandita o strategie bine definita, care face parte din branding-ul companiei.

  1. Concentrarea resurselor pentru eficientizarea folosirii lor

Acest lucru presupune stabilirea unei tinte clare a companiei. In momentul in care strategia de branding cuprinde prea multe publicuri tinta, viziunea care trebuie communicata poate fi prost inteleasa si neclara.

Concentrarea eforturilor de branding necesita intelegerea consumatorilor carora te adresezi, de pe piata pe care activezi.

  1. Comunicarea tuturor celor implicati in afacere ce anume trebuie sa faca si ce sa nu faca pentru a mentine un brand puternic

Angajatii, partenerii, investitorii, toti trebuie sa cunoasca in detaliu pozitionarea brandului, viziunea companiei, valorile promovate. Altfel, acestia nu vor putea actiona in sustinerea lui. Intelegerea brandului de catre cei implicati in afacere este un factor cheie in construirea si pastrarea lui.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Explica-le cat mai clar tuturor acestor persoane care este viziunea companiei, cui se adreseaza, care este directia in care aceasta functioneaza, in ce cauze sociale se implica, de ce se promoveaza asa si nu altfel etc. Oamenii care lucreaza in departamentul de productie al companiei pe care o conduci nu au, probabil, cunostinte de marketing, dar trebuie sa le explici totul, incat sa se poate identifica cu mediul lor de lucru. Nu uita ca ei sunt cei care te pot ajuta sa iti cresti brandul, la fel cum pot crea mari disontante in mintea clientilor si a potentialilor clienti.

Autor: Claudia Caraba