ZARA este unul dintre cele mai de succes branduri de fashion din lume – daca nu cel mai de succes. Cu introducerea dramatica a conceptului de retail ,,fast fashion” inca de cand a fost fondat, in 1975 in Spania, ZARA aspira la nasterea intr-un spectru larg de costumatori a unei pasiuni pentru moda, raspandit in diferite culturi si grupuri de varsta. Exista multi factori care au contribuit la succesul ZARA de azi, insa una dintre cheile valoroase, care a jucat un rol important in a deveni un brand de fashion recunoscut la nivel global, asa cum este vazut astazi, este abilitatea de a pune inainte de orice CLIENTUL. ZARA este obsedata de clienti, deoarece ei au definit compania si cultura brandului inca de la inceput.

Brandul ZARA ofera haine barbatilor si femeilor, copiilor, dar si incaltaminte si accesorii. Sub-brandul ZARA TRF ofera produse in trend si mai tineresti pentru femeile tinere si adolescente.

Citeste mai jos

Povestea Brandului ZARA

Zara a fost fondata de Amancio Ortega si Rosalia Mera in 1975 in centrul orasului Galicia, in partea nordica a Spaniei. Primul lor magazin a vandut imbracaminte ieftina populara, in trend si la moda, insa la pret redus. Amancio Ortega a dat numele brandului ZARA, pentru ca numele sau preferat, Zorba, fusese deja folosit. In urmatorii 8 ani, abordarea Zara fata de moda si modelul sau de afaceri a generat popularitate in randul consumatorului spaniol. Acest lucru a condus la deschiderea a inca 9 magazine in cele mai mari orase din Spania.

In 1985, Inditex a fost incorporata ca o companie mama, care a pus bazele unui sistem de distributie capabil sa reactioneze rapid la tendintele pietei. In urmatorul deceniu, Zara a inceput sa se extinda agresiv pe piata globala, incluzand Portugalia, New York, Paris, Mexico, Greece, Belgia, Suedia, Malta, Cipru, Norvegia si Isral. Astazi, este de neimaginat o tara fara un magazin Zara. In momentul de fata, ZARA detine 2,251 magazine asezate strategic in orase renumite, in 96 de tari. Nu este surprinzator ca ZARA, care a inceput ca un mic magazin din Spania, este acum cel mai mare retail de fast fashion, iar fondatorul ei, Amancio Ortega, este al 6-lea cel mai bogat om de pe Planeta, conform Forbes Magazine.

Astazi, Inditex este cel mai mare grup fashion, cu peste 170,000 de angajati, care conduc mai mult de 7,400 de magazine in 96 de tari si 49 de magazine online. Veniturile companiei Inditex au valorat in 2017 31,1 miliarde de dolari.

Strategia brandului ZARA

In 2017, Zara a fost clasata pe locul 24 pentru consultanta, in lista Interbrand a celor mai mari branduri din lume. Valorile fundamentale ale ZARA se gasesc in patru termeni simpli: frumusete, claritate, functionalitate si durabilitate.

Citeste si:  Alan Schaaf: cum sa ajungi la o afacere de 40 de milioane de dolari de pe bancile facultatii

Secretul succesului ZARA a fost in mare masura determinat de capacitatea sa de a tine pasul cu tendintele de moda in continua schimbare si de a le prezenta in colectiile sale o foarte mica intarziere. Inca de la inceput, ZARA a gasit un decalaj semnificativ pe piata pe care putinele marci de imbracaminte le-au abordat efectiv. Acest lucru a fost pentru a tine pasul cu ultimele tendinte in moda, dar ofera colectii de imbracaminte, care sunt o combinatie de inalta calitate si accesibilitate. Brandul urmareste schimbarile in moda si se dezvolta in fiecare colt al lumii. Bazat pe ultimele trenduri, creeaza un nou design si le raspandeste in magazine intr-o saptamana sau doua. In comparatie uriasa, pentru majoritatea celorlalte marci de moda ar dura aproape sase luni pentru a introduce noi modele si colectii pe piata.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Povesti despre afaceri de succes

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Co-crearea vine din partea clientilor: Designerul principal al companiei Zara este clientul

Zara se concentreaza asupra clientului si se afla in inaltimea succesului pe care l-a atins astazi. Este o poveste fascinanta despre cum Zara co-creeaza produsele folosind la maximum potentialul clientilor sai. In 2015, o femeie pe nume Miko a intrat intr-un magazin Zara in Tokyo si a intrebat un angajat de o esarfa roz, iar magazinul nu detinea acest produs. Acelasi lucru s-a intamplat aproape simultan si pentru Michelle in Torino, pentru Elaine in San Francisco si pentru Giselle in Frankfurt, care au intrat in magazinele Zara si au intrebat de esarfe roz. Au parasit magazinul fara nicio esarfa – o experienta pe care multi alti fani Zara au intalnit-o la nivel global in diferite magazine Zara in urmatoarele cateva zile.

7 zile mai tarziu, mai mult de 2,000 de magazine ZARA au inceput sa vanda esarfe roz la nivel global. 500,000 de esarfe roz au fost expediate. Au ramas fara stocuri in 3 zile. Cum s-a intamplat o astfel de stocare fulgeratoare de esarfe roz?

Unul dintre secretele succesului Zara este faptul ca brandul instruieste si desemneaza angajatii si managerii magazinului sa fie deosebit de sensibili la nevoile si dorintele clientilor de cum acestia intra in magazin. Poate ca aceasta este reteta succesului pentru orice alt magazin de o asemenea anvergura.

Asa ca, de ce nu incepi sa iti consulti clientul mai intai? Zara face asta permanent.